Barcelona en Comú i el govern de Jaume Collboni ultimen un acord per aprovar la setmana vinent en comissió municipal una modificació de l’Ordenança de circulació, vianants i vehicles. A l’espera que l’executiu del PSC presenti la seva proposta, el grup municipal dels comuns plantegen incorporar el veto a què les motos puguin aparcar en les voreres d’escoles, CAPs i hospitals. Alhora, també demanen prohibir que es pugui estacionar en els carrils bici de la ciutat, ja que fins ara aquesta pràctica no estava regulada de manera explícita, apunten fonts dels Comuns. ERC també és a prop d’arribar a un acord amb el govern i posa el focus en què la normativa protegeixi els vianants i els ciclistes.
En una roda de premsa celebrada aquest dijous al migdia, la presidenta de Barcelona en Comú a l’Ajuntament Janet Sanz i el regidor Guille López, Sanz ha subratllat que sembla que el govern municipal “està disposat a incorporar aquestes demandes”, la qual cosa farà, si no es torcen les negociacions en els dies vinents, que la formació voti a favor de la modificació de l’ordenança.

Els menors amb bicicleta han de poder circular per la vorera
A banda de les demandes citades, Barcelona en Comú també planteja incloure en el text normatiu el permís de circular per la vorera les bicicletes que portin un infant amb cadireta o si el ciclista és menor de 14 anys, i eliminar la limitació de portar en un remolc (cargo bikes) a menors de fins a 7 anys. Segons Sanz, el que “estem intentant és aconseguir que hi hagi una Ordenança de circulació que posi al centre el dret a moure’s en bicicleta amb garanties“.
Pel que fa a ERC, les propostes dels republicans van en una línia molt similar a la dels Comuns i posen el focus en la necessitat que l’Ordenança protegeixi més els vianants, a qui s’ha de protegir de qualsevol vehicle. També demanen que la normativa signifiqui “un impuls en la promoció de mobilitat sostenible com la bicicleta”, apunten fonts republicanes. “Volem veure com la bicicleta està protegida de l’assetjament dels vehicles més forts, com el cotxe i la moto, tant en el carril bici com en la calçada. La inseguretat és un dels principals frens a l’hora d’agafar la bicicleta“.

ERC demana protegir els col·lectius més vulnerables
A més, ERC demana que l’Ordenança protegeixi els col·lectius més vulnerables per franges d’edat, és a dir el grup municipal que presideix Elisenda Alamany vol evitar que al voltant de centres de gent gran o d’infants hi circulon vehicles a grans velocitats, es faci un ús indegut dels aparcaments de motos i els menors de 12 anys hagin d’anar amb bici per la calçada perquè no hi ha carril bici. ERC també planteja donar un impuls a la ciclologística i a les bicicletes de càrrega per a ús personal.
En cas de tancar-se l’acord entre les tres formacions, Collboni en tindria prou per aprovar la modificació de l’Ordenança de circulació, ja que els tres partits sumen la majoria del plenari.