Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Compte enrere per a la nova aventura europea de l’AVE

Renfe començarà a operar a França aquest dijous amb la sortida de l’AVE Barcelona – Lió (amb parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Besiers, Montpeller, Nimes i Valenç). Amb aquesta ruta comença una nova etapa en què l’operadora espanyola vol instal·lar-se en territori francès de forma “permanent” amb l’objectiu de convertir-se en un “operador de referència dins de tot el territori francès“. La companyia torna d’aquesta manera al país veí després del trencament amb l’operadora francesa SNCF el passat octubre. Des de llavors, SNCF havia ofert en solitari la ruta Barcelona-París, un trajecte que havien fet de forma conjunta les dues empreses durant deu anys. El pròxim 28 de juny, Renfe també posarà en marxa una nova ruta que connecti Madrid amb Marsella.

L’objectiu de Renfe és anar augmentant de forma progressiva els trajectes entre el país francès, Barcelona i Madrid. I ho fa amb la clara intenció d’acabar connectant la capital francesa i la catalana. De fet, el president de Renfe, Raül Blanco, ja ha deixat caure que vol que aquesta connexió sigui una realitat de cara al pròxim estiu, coincidint amb els Jocs Olímpics que se celebren a París. Durant la compareixença de premsa en què es va anunciar la notícia, Blanco va declarar que aconseguir-ho “seria un somni”, tot i que alhora va rebaixar el suflé assegurant que “encara queda molt treball per fer”.

16 trajectes setmanals

Renfe ha volgut entrar amb força en territori francès, i per això ha fet una campanya amb bitllets a 19 euros per viatjar des de Montpeller o Narbona fins a Barcelona, Saragossa o Madrid, i a 29 euros per a la ruta completa. El servei arrencarà amb trajectes de divendres a dilluns. Durant el mes d’agost les rutes Barcelona – Lió i Madrid – Marsella comptaran amb 16 trens setmanals en el seu conjunt, i a partir de setembre, la companyia començarà a operar els seus trens d’alta velocitat de dilluns a diumenge, oferint 28 circulacions setmanals.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pol a juliol 12, 2023 | 18:17
    Pol juliol 12, 2023 | 18:17
    Un dels corredors amb més transit de passatgers i mercaderies d'Europa, encara no té vies ni ferrocarrils de Gran Velocitat. L'estat espanyol, el mateix que des l'any 1986 encara no ha "pogut" demanar que la llengua catalana sigui oficial a la Unió Europea, tampoc ha estat capaç, del 1992 ençà, d'unir les ciutats de Castelló de la Plana i Tarragona (167 Km), i doncs, les ciutats de València i Barcelona, amb ferrocarrils de Gran Velocitat. Una cosa que els catalans mesells consideren "normal" i que no "s'hi pot fer res", però, n'hi ha altres ens hi rebel·lem contra un estat, l'espanyol, que SEMPRE va contra els interessos dels catalans. Prou de fer el préssec !
  2. Icona del comentari de: Ricard a juliol 12, 2023 | 20:45
    Ricard juliol 12, 2023 | 20:45
    RENFE, que et bombin.
  3. Icona del comentari de: pobrets a juliol 13, 2023 | 10:19
    pobrets juliol 13, 2023 | 10:19
    Pobres francesos.

Respon a Ricard Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa