Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Collboni tomba la denúncia del PP de la reforma de la ronda de Sant Antoni

El govern de Jaume Collboni ha tombat el recurs presentat pel PP contra la reforma de la ronda de Sant Antoni, iniciada el 8 de gener passat. En concret, el grup municipal que encapçala Daniel Sirera va presentar una Acció Pública Urbanística, un procediment administratiu -però que també pot fer-se per la via judicial- que té per objecte impugnar unes obres per garantir la defensa de la legalitat. Tal com va avançar el TOT Barcelona a finals de desembre, el PP afirmava que l’actuació municipal tenia “importants i greus infraccions legals”. Després de conèixer la decisió de l’executiu del PSC, Sirera amenaça de portar el cas als tribunals.

L’Acció Pública Urbanística se sustentava en el fet que la ronda de Sant Antoni és xarxa viària bàsica al Pla General Metropolità (PGM, clau 5) i la intenció del govern de Collboni és convertir l’artèria en una clau 6, la corresponent a parcs i jardins i espais lliures. En l’escrit, Sirera deia: “Aquesta transformació no és en si mateixa il·legal. Això no obstant, es converteix en il·legal quan l’administració vol eludir el procediment legalment establert mitjançant altres procediments més simples i menys exigents que serveixen per eludir, per exemple, el tràmit d’exposició pública”. I afegia: “El govern municipal pretén tapar mitjançant aquest projecte de reurbanització una autèntica modificació del PGM”.

Daniel Sirera, president del Grup Municipal del PP a l’Ajuntament de Barcelona / Jordi Play

Tombats per la Justícia tres eixos verds de Colau

Dit d’una altra manera, el PP creu que la remodelació s’està duent a terme sense haver fet una modificació del PGM i ara, després de conèixer que la Justícia ha tombat tres dels eixos verds executats pel govern d’Ada Colau per haver tramitat l’obra sense modificar el PGM, Sirera està disposat a seguir el camí obert per l’entitat de comerciants Barcelona Oberta -denunciant de les reformes dels eixos verds- amb la ronda de Sant Antoni. El president del PP a l’Ajuntament afirma que, si Collboni no escolta els veïns i no flexibilitza el projecte, portarà el cas a la Justícia.

La no admissió a tràmit de l’Acció Pública Urbanística per part de Collboni va tenir lloc a la comissió de govern del dijous passat. Segons la documentació a la qual ha tingut accés el TOT per part de l’executiu socialista, “el procediment d’aprovació del projecte va ser tramitat correctament, d’acord amb la seva naturalesa de projecte d’obres ordinàries i tal com ho preveu la normativa vigent”.

Falta de fonamentació

A més, l’Ajuntament sosté que en l’escrit presentat pel PP, i en un altre de similar per part d’un ciutadà, “s’aprecia falta de fonamentació, ja que no indiquen de manera clara i fonamentada quins aspectes del projecte vulnerarien la legalitat vigent”, i considera que el partit de Sirera i el veí “haurien d’haver emprat altres vies prioritàries per la defensa dels seus arguments, com el període d’al·legacions en fase d’exposició pública o la interposició d’un recurs de reposició o contenciós administratiu”.

Una imatge d'arxiu de l'antiga llosa de la ronda de Sant Antoni / MMP
Una imatge d’arxiu de l’antiga llosa de la ronda de Sant Antoni / MMP

El projecte que executa el PSC és el que va aprovar Barcelona en Comú, i Collboni l’ha tirat endavant tot i que va prometre, en campanya electoral, que l’aturaria. La proposta planteja una pacificació pràcticament total del carrer. El bus només passarà per un tram de la ronda -en sentit de baixada, des de Villarroel a Comte d’Urgell- i en la resta estarà prohibida la circulació del vehicle privat -amb l’excepció dels veïns i serveis-. A més, es crea una gran plaça en el tram entre Villarroel i Floridablanca i es renova la ja existent del Pes de la Palla, així com la plaça del Dubte i el carrer de Tamarit. També s’elimina el carril bici segregat projectat inicialment i es permet que aquests vehicles puguin circular per qualsevol punt de la ronda. Les places de càrrega i descàrrega previstes al tram entre Villarroel i Floridablanca es traslladen als extrems de la nova plaça i en el seu lloc es fa una gran zona de jocs infantils i es col·loquen parterres i vegetació. En total, el projecte destina 16.300 metres quadrats a usos ciutadans.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barceloní. a maig 14, 2024 | 10:23
    Barceloní. maig 14, 2024 | 10:23
    No em cau gens bé el nostre batlle, el Sr. collbni. Pdrò si planta cara als fatxes del PP, estic al costat seu.
  2. Icona del comentari de: JordiP a maig 14, 2024 | 11:51
    JordiP maig 14, 2024 | 11:51
    Sí, Barcelona marà molt de goig quan tots els carrers i places siguin peatonals i vedades al trànsit rodat. Aquesta és una "boutade" inversa d'aquella de Benavente que deia "Qué bonito serà el campo cuando esté todo asfaltado".
  3. Icona del comentari de: JordiP a maig 14, 2024 | 12:05
    JordiP maig 14, 2024 | 12:05
    Per cert: com aue la meva dona és discapacitada (més del 80%) no podem utilitzar el transport públic: estem condemnats a anar en cotxe amunt i avall. Hem constatat que hi ha un gran problema d'abastiment per al comerç en tota la ciutat. Es deia que Barcelona era la ciutat amb més establiments comercials i de lleure da tot el Mediterràneo. Tots ells (bars, forns, súpers, farmàcies, restaurants, boutiques, òptiques, mòbils, alimentació, etc.) han de reposar gènero quasia diari, i molt més cara al fi de setmana. Totes, totes, i quan dic totes vull dir totes, les furgonetes de repartiment es veuen obligades a estacionar en doble fila o sobre la vorera per a portar a terme la seva indispensable tasca. Aixó resulta cada dia més difícil (carrers peatonalitzats, carrils convertits en vorera, carrils bici, carrils bus, multes, guàrdies, etc.) i es tradueix directament en entrabancs per a la circulació de tota mena de vehicles, inclosos els autobusos. I, en suma, en l'asfíxia de la viabilitat comercial de la ciutat més comercial de tot el Mediterrani. Les ocurrències dels nostres muníceps acabarà per bloquejar la ciutat. Algú té el secret per a compaginar totes les necessitats i dificultats de funcionament dels carrers en l'actual Barcelona?

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa