Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Collboni surt al rescat de Renfe i desplega informadors i la Urbana pel caos de Rodalies

No és una competència municipal, però l’Ajuntament de Barcelona ha decidit enviar una vintena d’informadors a les estacions de Rodalies de la ciutat el segon dia del tall del servei, una situació que ha desembocat en un caos ferroviari a tot el país. El consistori ha desplegat també efectius de la Guàrdia Urbana en punts claus com l’estació de busos de Fabra i Puig, l’entrada de la Diagonal i en estacions de Rodalies com la de Sants. En una atenció als mitjans, la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha reconegut que la situació és “complicada” i que el dispositiu es mantindrà “mentre sigui necessari”.

Dimecres al vespre, el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, va assegurar que el servei de Rodalies s’aniria recuperant progressivament aquest dijous. La realitat, però, ha estat una altra molt diferent. Per segon dia consecutiu, Rodalies segueix aturat. El TOT Barcelona ha estat a l’estació de Sants i ha comprovat la indignació dels viatgers. “Ens han deixat tirats”, ha resumit la Beatriz, una professora que havia d’anar fins a Montmeló.

La primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, aquest dijous / ACN-Nazaret Romero

En sis estacions de la ciutat

Els informadors desplegats per l’Ajuntament estan a les estacions de plaça de Catalunya, Sants, passeig de Gràcia, l’estació de França, el Clot i Sant Andreu. Les seves funcions són “acompanyar i orientar” la ciutadania “com moure’s per la ciutat” i informar “quines són les alternatives de transport mentre no es va recuperant la mobilitat ordinària”, ha remarcat Bonet. Aquestes persones treballen en torns de matí i tarda, en horaris de 06.00 a 10.00 del matí, i entre les 16.00 i les 20.00 hores, coincidint amb les hores en què s’esperen més passatgers.

D’altra banda, la Guàrdia Urbana s’ha desplegat a l’estació de bus de Fabra i Puig, on dimecres a la tarda es van viure llargues cues de passatgers per intentar agafar un vehicle per tornar a casa. Alguns usuaris, tal com va explicar el TOT Barcelona, es queixaven que no s’havien reforçat les línies. La feina de la policia local barcelonina “serà vigilar que l’enconxament i desenconxament sigui l’adequat” i “fer seguiment dels accessos”, a la ciutat, com per exemple a la Diagonal.

Un agent de la Guàrdia Urbana, desplegat pel caos de Rodalies / Ajuntament de Barcelona

El caos de Rodalies ha fet que el trànsit a Barcelona s’hagi incrementat un 5% en comparació amb un dia ordinari, i aquest augment s’ha avançat també en horari, ja que era visible a dos quarts de set del matí.

Un 6% més de validacions al metro

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), una empresa metropolitana que presideix Bonet, ha reforçat diverses línies de bus com la 62 i la 96, i en el metro s’ha notat un increment de les validacions un 6% respecte a dijous de la setmana passada. Dimecres, el nombre de passatgers al suburbà va créixer un 2%.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa