No hi haurà canvis en el carril bici de Via Augusta. Segons ha confirmat la tinent d’alcaldia d’Urbanisme i Mobilitat, Laia Bonet, a la comissió d’Urbanisme d’aquest dimarts, el carril bici es quedarà tal com està en l’actualitat, “com es va posar en marxa l’estiu passat”, ha remarcat la regidora del PSC en resposta a un prec d’ERC.

El passat estiu, el govern de Collboni va encarregar un estudi, que ha costat uns 12.000 euros, per avaluar el funcionament del carril bici, així com el seu impacte en el trànsit i la convivència amb els vianants, les parades de bus de TMB i els vehicles de residus. La regidora ha subratllat que l’informe ha conclòs que no hi ha problemes de convivència a les parades -amb els vianants que pugen i baixen del bus- ni amb els vehicles de recollida de residus.

Menys trànsit

La regidora ha dit també que en aquest tram de Via Augusta, entre els carrers de Ganduxer i de Dolors Monserdà, el trànsit s’ha reduït entre un 23 i un 27% des de la implantació del carril bici, el passat estiu.

Hi ha persones que han aplaudit la creació del carril bici / Twitter: @carlosmat23
Un tram del carril bici de Via Augusta / Twitter: @carlosmat23

Ús molt “notable” del carril bici

Bonet ha assegurat que aquest carril bici té un “ús molt notable”, similar al d’altres carrils que no se situen al centre de la ciutat. A més, aquest ús “és especialment intens” entre els menors que el fan servir per anar als centres educatius.

Sobre els problemes de congestió en hores punta, Bonet ha afirmat que es poden solucionar amb una sèrie de mesures que ja tenen identificades, tot i que la principal preocupació de l’Ajuntament és mantenir la velocitat comercial del bus. “La nostra prioritat és el transport públic”. I considera que la resta de vehicles sostenibles han de ser compatibles amb el transport públic i no l’han de perjudicar.

Canvis en les fases semafòriques

En aquest sentit, i per garantir aquesta velocitat comercial dels busos, el govern municipal introduirà canvis en les fases semafòriques d’aquest tram de Via Augusta i es permetrà un gir d’incorporació a Via Augusta. A mitjà termini, el consistori té previst fer una obra a la cruïlla amb l’avinguda del General Mitre perquè els vehicles que s’incorporen des de Via Augusta guanyin fluïdesa.

ERC ha emès un comunicat en el qual afirma que ha aconseguit la certesa i el compromís per part del govern municipal de mantenir el carril bici de Via Augusta amb el seu traçat actual. “És una artèria imprescindible per a la mobilitat ciclista de la ciutat de Barcelona”, ha dit la regidora Rosa Suriñach. La republicana ha recordat que el govern municipal va encarregar un informe “per avaluar l’impacte i la idoneïtat del carril, seguint el joc a una campanya que havia iniciat la dreta”.

Gay va proposar buscar traçats alternatius

El passat setembre, la regidora de govern de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, va posar en dubte el carril bici de Via Augusta. En una audiència pública, Gay va dir que no era sa -per l’elevada contaminació- anar en bici en hora punta per Via Augusta i va obrir la porta a buscar traçats alternatius.

Des de Trias per Barcelona, el regidor i president del districte de Sarrià-Sant Gervasi, Jordi Martí Galbis, s’ha mostrat molt crític. “L’alcalde Jaume Collboni governa com Ada Colau, però sense l’exalcaldessa. Marejar la perdiu, gastar diners amb empreses externes, ajornar les decisions i tornar a la casella de sortida. Aquest no és el canvi que necessita Barcelona”, ha escrit a la xarxa X.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa