L’Ajuntament de Barcelona vol que la futura reforma de la Via Laietana incorpori un doble carril bici, segons ha avançat la Vanguardia i han confirmat fonts municipals. El nou canvi de plantejament suposa abandonar la idea de fer només un carril bici segregat de pujada –el de baixada era compartit amb els cotxes a 30km/h– i ha rebut el vist-i-plau dels ciclistes, però els comerciants critiquen la pèrdua d’espai per a voreres.    

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha assegurat durant una compareixença sobre l’aeroport del Prat que els tècnics municipals han considerat que era necessari “assegurar el pas de les bicicletes” després d’estudiar els resultats de les intervencions d’urbanisme tàctic sobre la Via Laietana. Sanz vol aconseguir el “màxim consens possible” perquè l’únic perjudicat de la reforma sigui el cotxe.

El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) ha celebrat la rectificació de l’Ajuntament, ja que critiquen que en un principi la reforma de la Via Laietana es va pactar només amb els comerciants, que no volien ni sentir a parlar del doble carril bici perquè restava espai a la vorera. De fet, l’Associació de Veïns i Comerciants de Via Laietana ha mostrat la seva sorpresa pel canvi i retreuen al consistori que hagi introduït canvis per la porta del darrere.

Comentaris

    Angelblau Juny 18, 2021 | 16:48
    Cal fer fora de l'Ajuntament la Colau I els seus pijobicis ... JA

Nou comentari