Colau anuncia nous carrils bici a plaça Catalunya i altres vies clau

L'Ajuntament presenta la creació de 18 noves vies per a ciclistes, alhora que baixarà a calçada carrils de la Diagonal i la Gran Via

L’Ajuntament de Barcelona farà créixer els pròxims dos anys la xarxa de carrils bici a la ciutat. En concret, n’afegirà 32,6 nous quilòmetres. L’anunci barreja dues grans línies d’intervenció. D’una banda, l’aparició de carrils reservats per al pas de bicicletes a trams on fins ara no existien. En aquest grup apareixen apostes destacades, com la irrupció de carrils bici a la plaça
Catalunya, al carrer Mallorca, a Joan de Borbó, al passeig Maragall o a Fabra i Puig.
L’altra aposta del govern municipal per sumar ciment amb pas exclusiu per als ciclistes passa per baixar a la calçada carrils que fins ara se situaven a la vorera. Així, es preveuen actuacions en aquesta línia a diferents trams de l’avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes.

L’anunci del govern d’Ada Colau i Jaume Collboni arriba en un moment dolç per a la bicicleta a Barcelona. El passat setembre va créixer un 22,4% el nombre d’usuaris que pedalaven a la ciutat en els dies laborables, informa l’Ajuntament. Això es llegeix com un reforç del discurs per l’expansió dels carrils bici, que amb la nova intervenció arribaran a sumar 272,6 quilòmetres d’espai propi l’any 2023. Abans de l’arribada dels comuns a l’alcaldia la xarxa ciclista vorejava els 120 quilòmetres.

Nous carrils bici

L’impuls per millorar la seguretat dels ciclistes, que costarà 30,8 milions d’euros, té el seu punt fort en la creació de noves vies. L’Ajuntament compta fins a 18 actuacions en aquesta línia. En total, apleguen 24,6 quilòmetres que aniran acompanyats d’aparcabicis al llarg dels nous recorreguts, promet el consistori.

Entre els actuacions previstes llueix especialment l’aposta per construir trams de carril bici segregats a l’entorn de la plaça Catalunya. Les obres, que s’iniciaran l’any 2022, es presenten com una manera de “connectar el casc antic de Ciutat Vella amb el passeig de Gràcia i la rambla de Catalunya“. A més, preveuen la possibilitat de “donar continuïtat al carril bici de la ronda Sant Pere”, una reclamació veïnal que havia quedat en incògnita sobre el seu futur.

També s’han dissenyat nous carrils al passeig Maragall, que estrenarà el seu primer tram reservat per a ciclistes, a Còrsega (entre Castillejos i Freser), a la Via Augusta (entre Laforja i el passeig de la Bonanova), a Fabra i Puig (entre la Meridiana i Virrei Amat), a Escòcia (entre Arnau d’Oms i la Meridiana), a Independència i Badajoz (entre Sant Antoni Maria Claret i el passeig Marítim), a Mallorca (entre Clot i Tarragona), a Joan de Borbó (entre la plaça Idrissa Diallo i Escar), a la travessera de les Corts (entre Numància i Joan Güell), a l’avinguda Roma (entre Tarragona i València), a la ronda Guinardó (entre Vinyals i Cartagena), a Manso (entre ronda Sant Pau i l’avinguda Paral·lel), a la ronda Sant Pere (entre Girona i Roger de Llúria), al carrer de Sants (entre Riera Blanca i Arizala), a González Tablas amb la Diagonal, a l’avinguda Vallcarca (entre Lesseps i el viaducte) i a la cruïlla de Josep Tarradellas, Berlin, Entença i París.

De la vorera a la calçada

L’altra voluntat reforçada amb aquest pla de l’Ajuntament és la de traslladar més ciclistes de la vorera a la calçada, però mantenint-los separats dels cotxes. Així, es crearan 8,5 nous quilòmetres de carril bici en trams que actualment s’utilitzava les voreres amples per fer-hi passar els ciclistes.

A l’avinguda Diagonal, doncs, es reservarà una part de la calçada per fer carrils bici segregats en tres trams: entre el passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan, entre Pius XII i el Parc Cervantes i entre Josep Pla i Badajoz. Alhora, la Gran Via travessarà una transformació molt similar. En el seu cas, però, els punts afectats seran l’espai comprès entre Pau Claris i Marina i entre plaça Espanya i plaça Cerdà.

També es projecten accions del mateix tarannà al front Litoral, a Urgell i Villarroel, a Calàbria i Viladomat, a Mallorca i les cruïlles amb Sicília i Cartagena i al passeig de la Zona Franca.

Alhora, altres reformes ja presents en els plans de l’Ajuntament, també acabaran d’afegir espais per a la bici a la calçada. Suposen un extra d’1,4 quilòmetres de nous carrils bici i estan encabit en actuacions com la connexió del tramvia per la Diagonal i les reformes de Pi i Margall, l’entorn de l’escola Casas, la Canòpia de Glòries, la Meridiana o la Via Laietana. A més, a l’entorn de la Sagrera, en ple projecte d’urbanització, i el Clot també es preveu el naixement de nous carrils bici: en concret, 6,6 quilòmetres nous.

Aquests objectius van en la línia del que fins ara ha defensat activament Barcelona en Comú, el partit al capdavant del govern municipal. Ara bé, tot i el nou increment de carrils bici anunciat aquest dissabte amb la vista posada al 2023, continuen esperant-se una seixantena de quilòmetres més per als ciclistes, que haurien d’arribar a Barcelona abans que acabi el 2024. Almenys aquest és l’objectiu inclòs en el Pla de Mobilitat Urbana presentat l’any passat.

Comentaris

    COLAU TERRORISTA FORA!!! 09/10/2021 5:29 pm
    VOLEM CARRILS PER VIANANTS, TERRORISTA COLAU!!! Bicis assassines PROU!!!
    Anònim 09/10/2021 7:44 pm
    Els carrils bici serveixen per generar comissions de les empreses que els senyalitzen. Les voreres plenes de paios en bicicleta, patinet i tota mena d'artefactes tocant els collons dels vianants i produint accidents, amb un carril bici al costat i ningú els diu res
    FRAN BCN 10/10/2021 12:11 pm
    Ja tenen Aragó, què més volen?.'La.Colau.s' està.carregant.Bcn.amb la complicitat de molts mitjans palmeros...
    Antoni 10/10/2021 12:12 pm
    Sembla el disseny per.gent jove, per a la resta ens.fotem...
    Amb els comuns no podem 10/10/2021 10:07 pm
    I la frau kolau, continuarà anant en cotxe. La frau kolau s'està carregant la ciutat

Nou comentari