Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Cinc anys sense el Tramvia Blau de Sarrià
  • CA

El 28 de gener de 2018, el Tramvia Blau deixava de circular. Sobre el paper, “temporalment”. És l’única línia de tramvia de primera generació que va sobreviure a Barcelona i a Catalunya, i té un valor sentimental important per als veïns i veïnes del districte de Sarrià Sant Gervasi. Cobria la ruta que uneix la plaça John F. Kennedy amb l’estació inferior del funicular del Tibidabo, recorrent així tota l’avinguda del Tibidabo. Havia funcionat des del 29 d’octubre de 1901, és a dir, més d’un segle de vida que ara, cinc anys després de la seva aturada temporal per part del consistori, la Plataforma pel Transport Públic tem que sigui definitiva.

Un servei “no eficient”

Des de la PTP reconeixen que “en que el servei que oferia el Tramvia Blau en les seves últimes expedicions no era eficient, i per això calia una renovació profunda, per tal d’adequar-la als estàndards del segle XXI”, de manera que van acceptar el cessament provisional del servei. Però ara creuen que hi ha risc que el Tramvia Blau desaparegui definitivament. La plataforma denuncia que “cinc anys després, amb els treballs de modernització sense iniciar”. Per aquest motiu, demanen a TMB (l’operador del servei), a l’Ajuntament de Barcelona i a
l’ATM que “s’impliquin en la recuperació d’aquest mitjà de transport d’alt interès històric, i que presentin un programa d’actuacions que permeti recuperar el servei a curt/mitjà termini”.

Com fer reviure el Tramvia Blau

Un estudi sobre el Tramvia Blau elaborat el febrer de 2019 apuntava que el Tramvia Blau és una oportunitat pel parc d’atraccions del Tibidabo i el parc de Collserola, ja que permet enllaçar ràpidament el centre de la ciutat, a través de la línia L7 de FGC a la Plaça Kennedy, amb el parc d’atraccions i el parc de Collserola a través del funicular del Funicular del Tibidabo a la Plaça del Doctor
Andreu. “Veiem molt important la integració tarifària d’aquests tres modes de transport (competència de l’ATM), oferint un sol bitllet per a tot el trajecte”, afegeix la PTP en un comunicat.

A més, el traçat passa a prop del Cosmocaixa, un altre dels pols turístics de primer ordre en aquest punt de la ciutat. Cal aprofitar també aquest avantatge per tal de generar una major demanda per al servei. En aquest cas, des de la PTP proposen la creació d’una parada intermèdia a la cruïlla de l’Avinguda Tibidabo amb la Ronda de Dalt, o bé la creació d’una segona línia amb terminal a la plaça Central.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa