Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La CGT denuncia que 16 busos elèctrics de TMB no circulen per problemes amb la bateria

16 busos elèctrics de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) no circulen perquè les bateries no aguanten tota la jornada laboral. Ho denuncia la Confederació General de Treballadors (CGT) al TOT Barcelona. Els busos es troben estacionats en unes instal·lacions de TMB de la Zona Franca. L’empresa metropolitana reconeix que els vehicles no estan en funcionament, però apunta que és perquè, després de la recepció, cal fer “un treball d’ajustament, tant de les corbes de consum com de les de recuperació d’energia en frenada”, i quan aquest s’hagi completat es posaran en servei.

Segons el sindicat CGT, els 16 busos són vehicles endollables de la marca Irizar que no es poden recarregar en les terminals. Pel que ha explicat el secretari general de bus de la CGT a TMB, Jordi Ballesté, es van fer proves amb aquests busos a la cotxera del Triangle i en el millor dels casos, la bateria només aguantava el 70% de la jornada. La durada de les bateries encara es redueix més si en els busos es posa en marxa l’aire condicionat, afegeix el delegat sindical.

Un dels autobusos H16 elèctrics de TMB / Europa Press
Un bus elèctric de TMB / Europa Press

Només en funcionen quatre dels 20 busos comprats

Segons les dades de què disposa el sindicat, TMB va comprar una vintena de busos de la marca Irizar i només en circulen quatre. Es van posar en servei durant el Mobile del 2024 i la resta s’han anat incorporant progressivament a la flota. Ballesté concreta que aquests busos han anat rotant per diferents línies, com la 33, la 7 i la V21.

Fonts de l’empresa TMB afirmen que els busos aturats no presenten cap mena de problema i afegeixen que els quatre vehicles en funcionament “són els que ajuden a ajustar les corbes de potència i a determinar la configuració més adequada per a la circulació en les línies de la xarxa”. Un cop completat l’ajustament a la resta de busos, aquests es posaran en servei.

A banda d’aquests busos Irizar, Ballesté denuncia una problemàtica similar en vehicles de la marca BYD. El delegat sindical de la CGT treballa en la línia 34 que passa per la Diagonal i assegura que si durant les onades de calor, amb temperatures en aquesta artèria principal de la ciutat de 34 o 35°, l’aire condicionat es posa més fort perquè faci més fred pel benestar del passatge, la bateria tampoc arriba al final de la jornada laboral.

Els nous autobusos elèctrics de TMB presentats aquest dijous (Queralt Ribé (ACN)
Busos elèctrics de TMB / ACN-Queralt Ribé

La posada en servei requereix més temps

TMB sosté que el treball d’ajustament és un procés habitual en aquest tipus d’autobusos que fa que “la posada en servei requereixi una mica més de temps”, i així s’ha fet en les diferents sèries d’autobusos elèctrics que avui presten servei a la ciutat amb total normalitat, busos de diferents tipologies (càrrega nocturna o càrrega d’oportunitat), mides (estàndard, articulats…) i fabricants (Irizar, Solaris, BYD…), que també van passar per aquest procés d’ajustament de la configuració inicial després de la recepció, diuen fonts de l’empresa de transport.

Els efectes de la guerra d’Ucraïna

L’estiu del 2023, més de 40 vehicles elèctrics de l’empresa metropolitana van deixar de funcionar per la falta de components per als punts de recàrrega. Va ser així almenys entre maig i juliol per la falta de components a conseqüència de la guerra d’Ucraïna i els efectes que s’arrossegaven de la crisi de la covid. Durant aquell temps, només es van poder posar en servei 23 vehicles articulats i 8 d’estàndard dels 72 que es van comprar.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Acrata a agost 10, 2024 | 09:17
    Acrata agost 10, 2024 | 09:17
    Bé. Així s'administren els diners que aporta -obligatoriament- la ciutadania. Aneu votant, aneu.....

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa