Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Licitat l’esperat carril bus d’entrada a Barcelona per la Diagonal
  • CA

La mobilitat interurbana és el gran repte pendent per reduir la contaminació a Barcelona i un dels esculls és la velocitat comercial dels autobusos de línia que connecten la capital amb comarques veïnes. La Generalitat inicia ara la licitació d’una de les obres més reivindicades pel municipi i pels experts en mobilitat sostenible: un carril exclusiu per a busos a l’entrada de la Diagonal. Aquest punt viari el fan servir unes 600 expedicions diàries, que actualment queden alentides per la congestió a les hores punta. Sense haver de fer cua entre cotxes i motos, els trajectes es poden arribar a escurçar fins a 15 minuts i l’opció d’anar a treballar en bus es fa més competitiva.

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori anuncia que treu a licitació uns treballs per valor de 19,2 milions d’euros, que es financen a través dels fons europeus Next Generation. És una de les inversions que van pactar la Generalitat i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana –que és qui rep i adjudica els fons– a l’última reunió bilateral d’infraestructures. Un cop finalitzada l’obra, la B-23 es traspassaria a Catalunya.

Consistiran en la creació d’un carril de 7 kilòmetres, d’ús exclusiu i amb una amplada de 3,5 metres, entre l’inici de la Diagonal i la connexió de la B-23 i l’A2 a Sant Feliu de Llobregat. No comporta suprimir cap dels carrils ara existents –entre 2 i 3 en sentit nord, segons el tram–, perquè ocuparà part de la mitjana i dels vorals. Quedarà situat a l’esquerra de la calçada, separat per senyalització horitzontal i amb la possibilitat permanent d’entrar-hi i sortir-ne.

Estrena el 2024

Les obres tenen una durada estimada de 21 mesos, pel que estarien enllestides el 2024. En aquest tram hi circulen més de 100.000 vehicles diaris, pel que les retencions són habituals. Els busos interurbans que entren a la ciutat per aquí mouen uns 4 milions de passatgers cada any, segons calcula la Generalitat. Les que venen del Baix Llobregat, l’Anoia, el Bages i el Vallès són les que podrien reduir un quart d’hora el temps de desplaçament. Segons el departament, és una de les accions en les que es tradueix la promesa llançada a l’abril d’aconseguir 360 milions de desplaçaments més a l’any en transport públic en 10 anys.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa