La carretera de l’Arrabassada es manté com la carretera més perillosa de Catalunya. A més, els vehicles a dues rodes han sortit especialment malparats en aquesta via. En els tretze accidents mortals o amb ferits greus en aquesta carrereta sempre hi ha hagut involucrada una motocicleta, segons el resultat de l’estudi EuroRAP, que ha presentat el RACC aquest dimarts i que es fixa en el trienni 2018-2020.

A més, la C-58, entre Barcelona i Cerdanyola, també encapçala un altre podi. En aquest cas, el de tram on es concentren més accidents greus. Entre els anys 2018 i 2020 n’han sigut 18. Més enllà de la capital, arreu de Catalunya els motoristes han estat involucrats en el 44% dels accidents mortals i greus en les carreteres catalanes. Aquesta xifra contrasta amb la quantitat de vehicles a dues rodes que es veuen arreu del territori, ja que només representen el 2,4% de la mobilitat global del país. És per això que es tracta d’un col·lectiu vulnerable a les carreteres i que preocupa especialment al Servei Català de Trànsit (SCT).

Menys accidents i menys mobilitat

En l’últim trienni i segons la darrera edició de l’estudi EuroRAP, els accidents mortals i de major gravetat han baixat a Catalunya un 10,6%. En el mateix sentit, la mobilitat també ha minvat; un 6%. Són xifres que es veuen condicionades per la pandèmia de la Covid-19, que amb el confinament i les restriccions de moviment va provocar una autèntica davallada pel que fa als moviments dels ciutadans, així com dels accidents de trànsit -també de la contaminació-.

També s’han reduït, tot i que molt lleugerament, els quilòmetres de carretera classificats amb un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal. En concret, ha baixat un 1%. Dit d’una altra manera, al país hi ha a Catalunya gairebé 1.804 quilòmetres de carretera categoritzats d’aquesta forma, segons el darrer estudi presentat pel RACC.

Nou comentari