Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El caos de Rodalies dobla l’aposta pel bus interurbà: es vol arribar als 400.000 usuaris diaris

L’Ajuntament de Barcelona s’ha fixat un objectiu ambiciós: arribar als 400.000 viatgers que entrin a Barcelona en busos interurbans. Ho ha dit la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i Mobilitat, Laia Bonet, en un debat sobre mobilitat celebrat a la seu de Foment del Treball aquest dilluns al matí, en el qual també ha participat el president del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), Josep Mateu. Actualment, són uns 200.000 usuaris que fan servir aquest transport públic per arribar fins a la capital catalana. La intenció municipal és que la xifra es dobli en els anys vinents davant del caos de Rodalies.

Segons Bonet, el gran repte del futur en mobilitat a Barcelona és “la mobilitat de connexió”, és a dir la d’entrada i sortida de la ciutat. Ara mateix, un 42% d’aquests desplaçaments es fan en vehicles privats. I és una situació que cal revertir. I mentre no se solucionin les incidències quasi diàries de Rodalies, els busos interurbans poden ser la solució. “Cal augmentar dràsticament el nombre de busos interurbans que entren a la ciutat. El problema de Rodalies no estarà solucionat en una dècada. Va a un ritme d’execució i d’informació molt preocupant”, ha subratllat Mateu.

El nou carril bus de la B-23

Bonet és del parer que cal incrementar l’aposta pel bus interurbà, amb més inversions, com s’ha fet amb la construcció del carril de la B-23, llargament reivindicat, que connecta amb els carrils bus de la Diagonal. La tinenta d’alcaldia ha recordat que la situació de Rodalies és deguda a anys de desinversió. Ara s’inverteix, però reconeix que encara es trigarà a disposar una xarxa ferroviària com cal. “S’ha de treballar en el mitjà i el llarg termini, però també en el dia a dia per reduir les incidències i millorar la informació. Informar els usuaris és un intangible”.

Un bus d’Alsa pel nou carril bus de la B-23, d’entrada a Barcelona, a finals d’agost / ACN-Blanca Blay

Aparcaments dissuasius

D’altra banda, tant el RACC com l’Ajuntament han defensat la necessitat de construir aparcaments dissuasius que permetin a la ciutadania entrar a Barcelona amb transport públic. Bonet ha rebutjat que aquests espais s’instal·lin a l’entrada de la capital catalana i que els financi el consistori. Per a Bonet, aquests aparcaments s’han d’ubicar a la vora de les estacions de diferents transports públics -busos i Rodalies- de municipis metropolitans, a distàncies diferents de la capital catalana. Allà, els ciutadans deixarien els seus vehicles i entrarien a Barcelona amb transport públic, on podrien enllaçar amb la xarxa de metro i bus.

El pla de mobilitat urbana entre els anys 2025 i 2030 de l’Ajuntament està pensat en clau metropolitana. “No és un pla que només hagi de gestionar l’Ajuntament, sinó també altres actors privats i públics. Afecta l’actuació de molts actors. Molts són de Barcelona i altres són de fora. Hem de treballar plegats”, ha conclòs Bonet.

Més notícies
Notícia: L’onada de calor s’allarga a les estacions de Rodalies
Comparteix
Passatgers habituals del servei denuncien que la manca de climatització sumada als retards converteix les andanes en "un infern" i reclamen solucions

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Barceloní. a setembre 09, 2025 | 08:31
    Barceloní. setembre 09, 2025 | 08:31
    Cal que ens anem fent a l'idea que el tren ja no existeix i ens proveïm d'altres mitjans de transport.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa