Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Cambra vol solucions pel transport de passatgers i mercaderies a la ZBE
  • CA

La Cambra de Barcelona demana a l’Ajuntament de Barcelona, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), a la Generalitat de Catalunya i a l’Estat ajuts directes perquè les empreses que es dediquen al transport de passatgers i de mercaderies puguin renovar el parc de vehicles i així puguin circulars per la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de Barcelona i voltants. A hores d’ara totes dues tipologies tenen una moratòria de sis mesos en vigor. Per als camions que transporten materials, se’ls acaba el període de gràcia el 30 de juny d’enguany. Quant als autocars de transport regular, trasllat de treballadors i de servei de transport escolar, s’esgota el 31 de desembre.

“La concessió d’aquest període addicional de sis mesos es produeix en un context en què no s’ha avançat en termes d’ajudes econòmiques al col·lectiu per a l’adaptació de les seves flotes com de millores tecnològiques i d’homologació pendents”, lamenta la Cambra, que planteja dues alternatives possibles: l’adquisició d’un altre vehicle o l’adaptació de l’actual amb una tecnologia menys contaminant. No obstant això, sobre el darrer punt “és més fàcil dir-ho que no aplicar-ho”, considera l’ens, “atès que no tenen tecnologia assequible o a l’abast, i encara que ho pugui ser en un futur pròxim, aquest horitzó no correspon al curt termini en el qual s’han establert els terminis per l’aplicació de les restriccions a la circulació en la ZBE”.

És per això que consideren que l’AMB està discriminant ambdós sectors, ja que la mesura per frenar el canvi climàtic i l’emissió de gasos contaminants a l’atmosfera “suposa un desavantatge en comparació als usuaris de turismes i motos, que compten amb altres opcions com el canvi al transport públic, el cotxe compartit i altres modes de transport no motoritzats”. En la mateixa línia, asseguren que el canvi de camió de mercaderies o autocar per un vehicle elèctric és quatre vegades més car que un dièsel.

“La legislació de la Zona de Baixes Emissions es troba per davant de la tecnologia i la infraestructura per fer realment viable la sortida del dièsel i de la disponibilitat real de vies per facilitar una reducció de les emissions de les flotes de transport de mercaderies i viatgers”, acusa la Cambra, que considera que hi ha una falta de transparència i de planificació de futures restriccions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa