Per primera vegada a Barcelona, un autobús circularà sense conductor. Serà pels carrers del port, fent un recorregut de gairebé dos quilòmetres entre l’aparcament del moll de Sant Bertran i el World Trade Center, i la prova pilot començarà aquest dilluns 30 de maig. Aquest bus, impulsat pel port, compartirà la calçada amb la resta de vehicles que hi circulin, com ara camions, turismes i bicicletes, fent un trajecte en què hi ha quatre semàfors, dues rotondes i dues interseccions sense prioritat.

La prova forma part del projecte Ride-to-Autonomy (R2A), de la Unió Europea. I Barcelona és una de les deu ciutats europees implicades a demostrar que és possible la integració de les llançadores autònomes en el sistema de transport de les ciutats. El vehicle, pensat per traslladar un màxim de vuit persones, funciona amb tecnologia de la francesa EasyMil, i en el període de proves un operador de seguretat anirà a bord per assumir el control del vehicle si hi hagués cap problema. A més, els primers passatgers seran treballadors del port. El projecte ha suposat una inversió de 60.000 euros.

Electrificació del port

Per altra banda, el Port de Barcelona invertirà 110 milions d’euros fins al 2030 per a l’electrificació de la totalitat dels molls de les instal·lacions. Concretament del moll Prat —destinat als portacontenidors—, el moll Sant Bertran i Costa, utilitzat pels ferris, i el moll Adossat, on operen els creuers. Aquesta mesura permetrà un estalvi de 66.000 tones de CO2 i de 1.234 tones d’òxid de nitrogen a l’atmosfera durant l’estada dels vaixells al port. Segons el port, la reducció serà del 38 % de tones de CO2 i òxid de nitrogen i suposarà eliminar el 25 % del total de les tones de CO2 i òxid de nitrogen, incloent les maniobres d’ancoratge i del 22 % del que genera l’activitat portuària.

Nou comentari

Comparteix