La Sindicatura de Greuges de Barcelona ha entrat d’ofici per alertar dels perills que causa una benzinera en desús de la ronda de Sant Pau. Segons explica el síndic, la senyalització de la benzinera encara és present entre els números 17 i 39 d’aquest carrer, malgrat que fa sis anys que no està en funcionament, i genera molèsties als usuaris del carril bici. Una situació de perill “absolutament innecessària”, exposa el síndic David Bondia, que demana al consistori canvis en la senyalització viària “amb independència de la retirada del quiosc de la benzinera”.
En la denúncia, el síndic enumera alguns dels perills a què s’exposen els ciclistes. Entre altres, diu que el carril bici és “estret” en aquest punt de Sant Pau, a causa de l’estacionament dels vehicles a l’antiga benzinera. També es remarca que els elements de cautxú que separen el carril de bicis dels cotxes “desapareixen” en aquest tram; s’assenyala la presència d’una reixa al paviment, que servia per colar restes de benzina vessades; i que la senyalització antiga “genera confusió”.

El síndic remarca que la seguretat és un dret
La seguretat centra la segona part de la denúncia del síndic. De fet, Bondia recorda que garantir-la és un “dret” i remarca que el carril bici “perd elements de seguretat” per culpa d’aquesta benzinera antiga. El síndic recalca que l’absència de separadors, sumat a l’estretament del carril, genera “més sensació d’inseguretat” als ciclistes. Pel que fa als colors de la via, la sindicatura apunta que la reixa que hi ha al paviment “augmenta el risc de relliscar”, sobretot en dies de pluja, i que la quadrícula groga pintada a terra “ja no té cap funció i genera confusió”. La sindicatura també apunta que la benzinera “disminueix la visibilitat” als ciclistes, sobretot els que van en sentit ascendent.
Mentrestant, des del districte de l’Eixample s’apunta que estan pendents dels permisos de l’Agència de Residus de Catalunya per retirar la benzinera. La sindicatura, en tot cas, remarca que no volen que es retiri necessàriament la benzinera, sinó que es corregeixi els diferents elements de senyalització que “perjudica greument la seguretat de les persones ciclistes que circulen pel carril bici de doble sentit”.