Barcelona renunciarà als patinets compartits si no es poden regular de forma “ordenada”

El govern municipal vol evitar que es faci un concurs semblant al del 'motosharing'

La regidora de Mobilitat de Barcelona, ​​Rosa Alarcón, ha explicat que el govern municipal podria renunciar a una futura regulació de llicències de patinets elèctrics compartits si no es pot fer “de manera ordenada”. Ho ha dit en intervenir a la comissió de Mobilitat d’aquest dimarts en resposta a una proposició de Barcelona pel Canvi, que instava l’executiu municipal a compartir en el termini d’un mes amb la resta dels grups polítics un esborrany d’aquesta regulació. La regulació es troba en fase d’estudis al gabinet jurídic i la voluntat del govern municipal és, si es fa, fer-ho de forma diferent a la de motos compartides.

“La llei, a hores d’ara, ens obliga a, si fem un concurs, que sigui només sobre les llicències d’ús d’espai públic, i no sobre l’activitat. Ens obligaria a fer una cosa semblant al sharing de bicicletes i motos. Totes les empreses que es presentessin guanyarien el concurs”, ha explicat. Alarcón ha assegurat que Barcelona és un dels laboratoris de la mobilitat europea, però ha defensat que aquest fet no pot comportar desordre i confusió per a la ciutadania: “Fer un negoci de dos patinets per a cada operador no és negoci i no té cap sentit” .

La regidora ha avançat que Barcelona podria tenir entre 4.000 i 5.000 llicències, i ha recordat que ciutats com París han hagut de fer marxar enrere en la regulació i València ha decidit prohibir-ho per no poder regular el sharing de patinets. “No podem permetre que 10.000 patinets nous aterrin a l’espai públic de Barcelona de forma descontrolada generant més externalitats negatives i més inseguretat entre els vianants”, ha detallat.

Alarcón ha afegit que l’Ajuntament està treballant aquesta qüestió amb l’Autoritat Catalana de la Competència (Acco), encara que ha insistit: “Si no es pot fer de forma ordenada, haurem de renunciar al fet que l’espai públic de Barcelona aculli el sharing de patinets”. “A Madrid és un descontrol absolut, i, com a govern, no podem permetre que a Barcelona passi el mateix”, i ha afegit que el ‘sharing’ de patinets podria ser un bon complement a la xarxa de transport públic de la ciutat.

Oposició

El líder de Barcelona pel Canvi, Manuel Valls, ha defensat el patinet com una manera de transport sostenible i innovador, i ha demanat a Alarcón debatre les seves inquietuds amb la resta de grups. Max Zañartu, d’ERC, ha argumentat que el sharing ha de respondre a l’interès comú, i la regidora de JxCat Francina Vila ha advertit que aquest tipus de servei “ha vingut per quedar-se” i per complementar la xarxa de transport actual.

El regidor de Cs Celestino Corbacho ha demanat que es faci un estudi de la seva implantació a la ciutat, i Óscar Ramírez, del PP, ha alertat que s’estan perdent inversions d’empreses que volen implantar-se a la ciutat.

Més informació

Nou comentari