Barcelona ha proposat a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) un reforç del transport nocturn, amb una ampliació de l’horari del metro en dues fases. De moment planteja ampliar el servei ja fins les 02h de la matinada els divendres i dissabtes, perquè els treballadors del sector cultural i la restauració puguin tornar a casa més fàcilment després de tancar els establiments a les 23h com marca el Procicat. Actualment només disposen de la xarxa de Nitbus, que ha incrementat molt el passatge i no té tanta capil·laritat com el metro.

En el moment en què reobri l’oci nocturn –probablement abans de l’estiu però encara no hi ha data concreta–, la capital catalana voldria recuperar l’horari complet. És a dir, que els dissabtes hi hagi metro tota la nit com abans de la pandèmia. “És una proposta raonable”, ha argumentat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón (PSC). 

La proposta ha transcendit aquest dimarts a la tarda d’una forma peculiar, en debatre’s a la comissió d’urbanisme una proposició del PP sobre el transport nocturn. Alarcón ha demanat improvisadament modificar el redactat de la moció arran de la proposta que Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) havia presentat a debat al matí en una reunió de l’ATM, on també tenen representació els operadors de transport de la Generalitat i l’Estat. 

En realitat qui té l’última paraula sobre l’horari del metro és l’ATM, no l’empresa metropolitana. Els diferents grups de l’oposició han acollit favorablement la proposta que els ha relatat Alarcón i la moció del PP s’ha acabat aprovant per unanimitat. 

Nou comentari

Més notícies
Imatge d'arxiu del metro / Jordi Play

Barcelona estrena protocol contra la LGTBI-fòbia al transport públic

La presidenta de TMB, Rosa Alarcón, el presenta juntament amb l'Observatori contra l'Homofòbia
Maqueta de com seran els trens nous / ACN

Els trens nous del metro tindran passadissos i portes més amples

Els està fabricant Alstom i s'aniran incorporant al servei fins al 2023