Barcelona és una ciutat accessible. Així ho ha assegurat el certamen Access City Award 2022 de la Comissió Europea, el guardó europeu més important en aquest àmbit. En concret, la ciutat ha quedat en el tercer lloc. A més, el Zero Project ha premiat l’accessibilitat dels nous trens de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

“El reconeixement d’aquests dos premis ens esperona a seguir treballant i ser referència”, ha afirmat el regidor d’Infància, Joventut i Persones Grans i Persones amb Discapacitat, i president de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), Joan Ramon Riera, que ha defensat que Barcelona fa anys que treballa per ser una ciutat inclusiva i accessible per a tothom. De totes maneres, Riera ha admès que “hi ha feina” a fer per endavant, perquè encara no s’ha assolit la plena accessibilitat universal a tota la ciutat.

Objectiu: eliminar barreres

L’Access City Award premia aquelles ciutats que treballen per eliminar barreres arquitectòniques que posen més difícil la vida a les persones amb discapacitat, entre altres col·lectius. Es tracta d’un guardó que es pot atorgar a totes aquelles ciutats europees de més de 50.000 habitants que són accessibles. “Aquesta és una oportunitat perquè les ciutats mostrin les seves iniciatives per eliminar les barreres i per ser llocs millors on tothom pugui treballar i viure”, ha explicat l’Ajuntament, a través d’un comunicat de premsa. A més de Barcelona, les ciutats de Luxemburg i Hèlsinki han quedat en primer i segon lloc, respectivament.

El 92% de la xarxa de metro, accessible

El Metro de Barcelona, amb 97 anys d’història, té el 92% d’estacions accessibles, ha dit el consistori. A més, han destacat que “la totalitat de la xarxa té camins tàctils a màquines expenedores (totes amb navegació per veu), torniquets accessibles, plataformes i pals SOS”. “Per al centenari del metro el 2024, el 100% de les estacions seran accessibles”, s’han compromès. Pel que fa a la xarxa de busos, la totalitat d’ells són 100% accessibles, amb vehicles de planta baixa que disposen de rampes i informació acústica, tant a l’autobús com a les parades. El vehicle, a més, està identificat en idioma braille.

Nou comentari