Barcelona ha començat a provar uns nous carregadors elèctrics a la ciutat. Segons ha informat aquest diumenge Barcelona de Serveis Municipals (BSM), la seva xarxa d’electromobilitat, Endolla Barcelona, ha començat a posar en funcionament dos nous tipus punt de càrrega mòbil i un de producció econòmica i fàcil manteniment. De fet, aquests són els dos projectes resultants de la crida feta, ara fa dos anys, per l’Ajuntament i BSM a través del programa InnovAcció 2030 per fer front a alguns dels reptes de l’expansió de l’electromobilitat a la ciutat. Les dues solucions tecnològiques anunciades aquest dissabte ja s’estan posant a prova a l’aparcament BSM Plaça Navas, al barri del Poble-sec, que és l’espai escollit per BSM per testejar projectes d’innovació en l’àmbit de la mobilitat.
L’execució d’aquests dos projectes -escollits per mitjà d’un concurs públic d’innovació- compta amb un pressupost total de 160.000 euros. Pel que fa al punt de càrrega mòbil, es tracta del ZiGGY, i està pensat per a carregar el mòbil durant l’estona que estàs en un aparcament municipal. El dispositiu té capacitat per desplaçar-se per un aparcament, donant cobertura a diverses places. Una solució que permetrà donar un ús flexible a les places de rotació. El projecte en qüestió l’ha desenvolupat EV Safe Charge, una start-up californiana que ofereix solucions per a la càrrega ràpida de vehicles. A més, BSM ha informat que durant el període de prova, aquest punt mòbil s’ha integrat a la xarxa Endolla Barcelona i n’estan fent ús un grup de persones que habitualment carreguen el seu vehicle elèctric a l’aparcament BSM Plaça Navas.

Punt de càrrega barat i de fàcil manteniment
L’altre prototip que s’està provant a la xarxa Endolla és un punt de càrrega per a vehicles elèctrics concebut i dissenyat per tal que la seva producció a gran escala sigui econòmica i el seu manteniment sigui molt fàcil. De fet, pretén donar resposta al repte de fer més assequible l’electromobilitat i democratitzar-la, aconseguir que sigui una infraestructura de càrrega de fàcil de produir i de fer servir. Tot plegat amb l’objectiu últim d’accelerar l’expansió del vehicle elèctric a la ciutat.
En aquest cas, el prototip l’ha desenvolupat teknoCEA, una empresa derivada catalana de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) que ofereix solucions en l’àmbit de l’energia elèctrica. En aquest cas, se n’estan testejant cinc unitats, també a l’aparcament BSM Plaça Navas. Com en el cas del punt robòtic i mòbil, la prova s’està fent amb un grup reduït d’usuaris d’Endolla Barcelona.





