La posada en marxa aquest diumenge del nou servei TGV InOui ha suposat un abans i un després en la connexió ferroviària d’alta velocitat entre Barcelona i París. Aquest nou operador substitueix la coalició Renfe-SNCF, que fins ara s’havia encarregat de proveir aquest trajecte i també la connexió amb altres ciutats del país francès.
El desacord amb Renfe per renovar el conveni de col·laboració ha portat la companyia francesa SNCF a operar en solitari sense l’empresa espanyola, una situació que ha deixat la capital catalana òrfena de connexió ferroviària amb dues ciutats del país veí que per ara queden incomunicades per tren. Els dos trajectes afectats col·lateralment per aquest particular divorci ferroviari són la connexió entre Barcelona i les ciutats franceses de Marsella i Lió.
La previsió és que Renfe pugui obtenir en les pròximes setmanes els permisos oficials per poder operar al país francès, recuperant d’aquesta manera les dues connexions perdudes amb Marsella i Lió. Pel que fa a la nova connexió d’alta velocitat Barcelona-París, l’operador TGV InOui també permet als passatgers arribar a altres ciutats franceses com Valence, Narbona o Montpelier.
Pont aeri amb amb una de les set meravelles del món
Una de les set meravelles del món ja està més a prop de Barcelona. La capital catalana va estrenar la setmana passada connexió aèria amb Jordània, el país asiàtic on es troba el magnífic assentament de Petra, una ciutat de l’edat antiga coneguda per la gran portalada excavada en la muntanya que presideix un dels seus edificis.
La companyia Vueling ha posat en funcionament la nova ruta entre Barcelona i la capital jordana, Amman, que constarà de dos vols setmanals els dimarts i els dissabtes. Aquest flamant pont aeri -que va ser anunciat per l’aerolínia el passat mes d’agost- s’emmarca en l’estratègia de la companyia per desestacionalitzar la seva oferta de trajectes, amb la voluntat de créixer en nombre d’usuaris també en els mesos d’hivern i no només durant la temporada estival.