Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El trajecte Barcelona-París amb trens nocturns, lluny de ser una realitat
  • CA

Desplaçar-se en tren és una tendència. Si més no, és l’aposta que molts països europeus estan duent a terme per adaptar-se a les noves demandes climàtiques. Això és perquè, tot i la practicitat de l’avió, cada cop són més els estats que es plantegen reduir les emissions que provoca aquest transport. Seguint aquesta premissa, cada cop són més estats els que es plantegen unir les localitats europees més grans a través de rutes nocturnes amb tren. De moment, però, Renfe ha descartat aquesta opció. I França sembla que en alguns casos també.

El director d’Europa i desenvolupament internacional d’SNCF —l’equivalent francès de Renfe— Jean Baptiste Guenot, ha descartat que l’empresa francesa pugui unir en un futur pròxim les dues ciutats més importants de França i Catalunya. El motiu? Econòmic. Malgrat les noves tendències, Guenot ha explicat en una trobada amb periodistes del seu país que “no s’ha demostrat una rendibilitat” en el trajecte nocturn Barcelona-París.

Sense demanda suficient

El directiu francès ha dit alhora que l’única opció real, en aquests moments, que permetria aquest tipus de connexió entre les dues ciutats és l’arribada de noves ajudes: “Els que circulen és perquè tenen subvencions; no s’ha trobat un equilibri financer per a aquests trens i no veiem pertinent obrir noves rutes si no hi ha un ajut públic que ho faci possible”. Malgrat tot, si més tard puja la demanada, aquesta ruta tornaria a ser una opció.

SNCF i RENFE, competidores al marcat

Fins fa poc, la col·laboració entre SNCF i Renfe era força fluida. Ara, però, amb l’alliberant del mercat ferroviari d’alta velocitat a Europa, les dues empreses han passat a ser competidores. Aquest fet, segons Jean Baptiste Guenot, fa que sigui més complicat començar segons quins projectes comuns. Un divorci amb Renfe que es deu a les pèrdues econòmiques acumulades en els darrers anys a les operacions conjuntes amb l’empresa estatal espanyola.

Abans de partir peres, les dues empreses van estudiar la viabilitat del projecte i inclús, segons el director d’SNCF, van arribar a plantejar reduir la cooperació entre totes dues empreses a la ruta entre Barcelona i París. De moment, però, aquesta ruta no és una realitat i la companyia francesa ja ha començat a operar sense Renfe el trajecte Barcelona-París i ha deixat sense servei la ruta fins a Marsella i Lió.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa