L’aeroport del Prat tindrà una nova ruta que unirà Santa Cruz de la Sierra (Bolívia) i Barcelona a partir del 15 d’agost. L’operadora Boliviana de Aviación prepara dos vols setmanals -els dilluns i els dissabtes des de Catalunya, els divendres i diumenges des de Bolívia- a bord d’un Airbus A3330-200 amb capacitat per a 275 places. La companyia ja havia anunciat una expansió europea a mitjan març i apuntava Barcelona com a possible destí per la gran comunitat de bolivians que hi viuen. A tot l’Estat n’hi ha uns 180.000.
A mitjan any, la companyia boliviana va iniciar una expansió per Amèrica, amb rutes a diferents ciutats de Xile i el propòsit d’arribar a Mèxic. Ja en aquell moment assenyalaven Barcelona i Milà, a Itàlia, com dos destins possibles a curt termini. El gerent de l’empresa, Miquel Borda, ha apuntat recentment que la ruta a Barcelona suposa augmentar fins a sis les seves connexions amb l’estat espanyol. L’empresa també opera a Madrid, amb quatre rutes setmanals. Boliviana de Aviación també uneix la ciutat sud-americana amb Buenos Aires, Sao Paulo, Lima, Miami Madrid, Caracas i La Habana.

Debat sobre l’ampliació del Prat
La nova ruta, que connecta la ciutat amb el costat oest de l’Amèrica Llatina, arriba quan el debat sobre l’ampliació de l’aeroport ha ressorgit per l’acord entre el Govern de la Generalitat, en mans del socialista Salvador Illa, i l’empresa Aena, propietària de la infraestructura. L’executiu català preveu ampliar la pista més propera al mar 500 metres, per la banda de la Ricarda, i passarà de 2.660 metres a 3.160 de carrera d’enlairament. Un aspecte que ha tensat la relació entre els socialistes i els seus socis d’investidura. Illa defensa que l’ampliació no vulnera cap acord entre partits, però ni ERC ni Barcelona en Comú en són partidaris. L’ampliació tampoc compta amb el suport de les entitats veïnals de ciutats properes ni tampoc amb els dels grups activistes que defensen la Ricarda i un decreixement turístic. El gruix empresarial del país, en canvi, sí que ha celebrat l’anunci.