Barcelona intensifica les multes a les empreses de patinets elèctrics compartits

L'Ajuntament prepara una ordenança per la vintena d'empreses que volen llogar-ne | Totes excepte dues han acceptat esperar a la regulació abans de començar a operar

La Guàrdia Urbana de Barcelona intensificarà el control i les multes a les dues empreses de patinets elèctrics compartits que operen a la ciutat, incomplint l’acord assolit amb la resta d’operadors de no instal·lar-se a la capital catalana fins que compti amb una regulació d’aquesta activitat. La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha destacat en declaracions als mitjans aquest divendres que, amb aquesta intensificació de les sancions, volen “llançar un missatge molt contundent a aquestes dues companyies que estan operant de forma incorrecta en l’espai públic i incomplint el pacte que s’ha fet amb la resta d’empreses”.

Ha assegurat que entre 20 i 25 empreses de ‘sharing’ de patinets elèctrics volen operar a la ciutat però han acordat esperar a la regulació, assumpte pel qual s’han reunit amb diverses d’elles de forma individual i han mantingut una primera reunió conjunta, amb una segona prevista per setembre. Preguntada pels mitjans, ha avançat que la regulació del patinet compartit serà previsiblement similar a la que ja s’ha presentat per al ‘sharing’ de motos i bicis, i ha destacat que hi ha “una petita diferència”: les motos i les bicis ja tenien espais en què aparcar a la ciutat, cosa que no passa amb els patinets.

Calculen que a la primavera tindran establert el nombre màxim de llicències i vehicles que podran donar-se a la ciutat, i ha explicat que, tot i que encara no està tancat, una possibilitat és convocar un concurs d’operadors, en un procés en el qual planteja que “les empreses que no han complert el tinguin més difícil que les que han complert, però sempre dins de la llei “.

Més de mil sancions per aparcar malament el patinet

La Urbana ha interposat entre gener i juliol 1.448 denúncies a patinets per aparcar en llocs reservats a altres vehicles i serveis, i altres 200 més per lligar el vehicle a mobiliari urbà, han detallat fonts municipals consultades per Europa Press. Alarcón ha assegurat que la denúncia per mal aparcament s’interposa contra l’empresa propietària del vehicle –algunes d’aquestes les redirigeixen després a l’últim usuari en utilizar-lo–, mentre que altres per incomplir la normativa al conduir-es tramiten contra l’usuari.

L’Ordenança de Circulació preveu com han de circular els vehicles de mobilitat personal d’ús comercial a la ciutat: els conductors han de portar casc, els vehicles han d’estar registrats i tenir assegurança; han de complir amb les normes de circulació corresponents al tipus de vehicle, i han de circular pels espais adequats. Els patinets elèctrics poden circular en carrils bici –tant si estan en calçada o en vorera–, en calçades de zones 30 –sempre que la velocitat màxima del vehicle superi els 20 quilòmetres per hora– i per parcs a com a màxim 10 quilòmetres per hora, respectant la prioritat del vianant.

La regidora Alarcón ha destacat que el Govern municipal està incrementant el control sobre l’espai públic “sobretot per afavorir el vianant”, ordenant la resta d’elements i activitats.

Nou comentari