Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona instal·larà radars a les zones 30
  • CA

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Rosa Alarcón, ha anunciat que el consistori instal·larà radars a les zones limitades a 30 quilòmetres per hora i ha assegurat que ja s’està treballant en un nou tram amb radar al Túnel de la Rovira. “Per a la resta, estem estudiant on i de quina manera instal·larem els nous radars, que ens permetran controlar millor la velocitat”, ha dit en declaracions als periodistes durant el 25 Fòrum de Seguretat Viària.

Als carrers principals de Barcelona, ​​la velocitat està limitada a la màxima genèrica en via urbana de 50 quilòmetres per hora, mentre que al 90% dels carrers secundaris estan limitats a 30 quilòmetres per hora. Alarcón ha defensat que es pot ampliar la zona 30 a aquest 10% restant, “però el que és important” és que es respecti el límit de velocitat on ja està establert.

Els radars redueixen la sinistralitat

La regidora de Mobilitat ha recordat que la instal·lació de radars fa baixar el nombre d’accidents a la zona i que esperen que també tingui un gran impacte a l’hora de reduir la velocitat a les zones 30, un dels grans reptes pendents en matèria de mobilitat. “Barcelona es caracteritza per una gran disciplina a l’aparcament, i amb la velocitat ha de passar el mateix”, ha dit.

Alarcón ha explicat que el consistori treballa en un codi de bones pràctiques sobre l’ús de bicicletes i motos elèctriques de lloguer. Ha dit que “el compromís de les empreses és que els conductors que incompleixin les bones pràctiques seran expulsats de tot el sistema, no només de l’empresa en concret”. La regidora ha afegit que els vehicles de lloguer els utilitzen principalment conductors inexperts, de manera que “han de ser especialment curosos amb les normes de circulació”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: TOM BCN a novembre 09, 2019 | 10:39
    TOM BCN novembre 09, 2019 | 10:39
    Parlant de normes, per que no feu us dels radars per enxampar els patinets que van per l'acera o las bicis que van en contradireccio o les terraces dels bars que invaeixen les zones peotonals plenes de taules i cadires ? Aixó si que seria practic.

Respon a TOM BCN Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa