Barcelona accelera el buidatge de cotxes a l’entorn de les escoles

A més, l'any vinent el consistori instal·larà senyals a totes les zones on hi ha centres perquè els conductors redueixin la velocitat

L’Ajuntament de Barcelona accelera la pacificació d’entorns escolars i preveu arribar a 78 escoles entre 2020 i 2021. Per aquest any ja tenia previst actuar en 22 centres però finalment en seran 25. A aquestes se n’hi sumaran 53 l’any vinent, arribant així a un total de 78 centres que disposaran d’un espai urbà restringit als vehicles amb l’objectiu d’aconseguir un aire de més qualitat, més espais de trobada i menys accidents i soroll. “La projecció inicial era pacificar l’entorn de 55 escoles entre 2020 i 2021, finalment en seran 78. Per tant, accelerem i augmentem la previsió”, ha destacat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.

Les intervencions suposaran una inversió de 4,6 milions d’euros i beneficiaran més de 26.000 alumnes amb més àrees d’estada. Amb el ritme actual de pacificacions es preveu que el 2023 s’hagi aconseguit “protegir” els entorns de prop de 200 escoles.

La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha assegurat que l’objectiu és que 1 de cada 3 centres compti amb un entorn pacificat al trànsit. D’altra banda, el 2021 se senyalitzarà “de forma visible i clara” els entorns de tots els centres educatius de la ciutat perquè els conductors redueixin la velocitat en accedir-hi.

“Hem d’abaixar la velocitat en general a la ciutat, és una de les causes principals dels accidents greus”, ha recordat Colau. L’alcaldessa ha destacat que calen estratègies per reduir la presència dels cotxes tant per a la salut com per “protegir i guanyar un espai públic de qualitat” perquè hi juguin els nens. Segons Colau, tothom sap on hi ha pàrquings, per exemple, perquè es pot veure la ‘P’ però en canvi “ningú sap on hi ha escoles”.

Transformació del model de ciutat

Tant Sanz com Colau han coincidit a posar en valor la transformació urbanística de la ciutat amb mesures com la pacificació dels entorns escolars. El model de transformació a la ciutat, ha dit Sanz, “vol evitar les 1.000 morts prematures per contaminació que tenen lloc cada any a Barcelona però també una ciutat que vol que la norma sigui 30 km/h, més i millor comerç de proximitat, reduir emissions, nens jugant sense por als carrers, gent gran passejant i més bicicletes”.

Per la seva banda, Colau ha volgut respondre les crítiques a les actuacions del consistori. “Alguns han volgut ridiculitzar la intervenció dient que juguem al parxís. Al contrari, és de les actuacions més serioses, i amb la salut dels nens i nenes no s’hi juga”, ha reblat, defensant que el projecte “ha vingut per quedar-se”

Nou comentari