El govern de Jaume Collboni ha aprovat les obres per implementar el sistema de control d’accés als carrers pròxims al Camp Nou els dies de partit. El projecte, valorat en 398.245 euros, s’emmarca en el pla de mobilitat que l’Ajuntament i el club culer van explicar a finals d’any. El projecte servirà per controlar el pas de vehicles al nou espai Barça i assegurar-ne la prioritat dels veïns a les zones adjacents. Fonts municipals confirmen al Tot Barcelona que es tracta de la partida pressupostària més important que es destinarà al pla de mobilitat i matisen que els treballs d’adequació no estaran acabats pel retorn del primer equip a l’estadi.
Part important de la inversió anirà destinada a la instal·lació de nous senyals i càmeres de videovigilància. El gruix de les càmeres s’ubicaran en zones residencials d’accés restringit com el carrer de Mejía Lequerica. També estan programades al voltant del carrer de Felipe de Paz, amb especial atenció al perímetre delimitat per la travessera de les Corts, Gran Via de Carles III, avinguda de Madrid i el carrer de Riera Blanca. En aquest perímetre s’ubicaran quatre punts de control permanents amb càmeres al carril bus.

El pla de mobilitat situa l’avinguda de la Diagonal i la Gran Via de Carles III com a principals eixos d’entrada pels vehicles, amb l’excepció dels que tenen accés al pàrquing de l’estadi, que ho faran per l’avinguda del Doctor Marañón. L’augment del trànsit —el Camp Nou guanyarà prop de 5.000 seients— amoïna els veïns, que temem el “col·lapse” d’aquestes artèries les tardes de diumenge i dissabte. “La gent entra de forma esgraonada, però surt en massa, tots alhora”, argumenta la presidenta de l’AVV Camp Nou, Ana Ramón, en declaracions al Tot Barcelona.
Més de 10.000 vehicles els dies de partit
L’Ajuntament calcula que la meitat de l’afició hi anirà caminant o en metro, però també que una quarta part optarà pel cotxe i un 17% per la moto. En números absoluts, es calcula que hi haurà uns 7.000 cotxes i gairebé 4.000 motos els dies de partit rodejant el Camp Nou. La resta de gent hi anirà en autocar, tramvia, taxi o amb el Bicing.
Ramón entén la dificultat de l’operatiu i li consta que l’Ajuntament intenta fomentar el desplaçament al Camp Nou en transport públic, tal com va assegurar el regidor de les Corts, David Escudé, el dia que es va presentar el pla. “Implantem restriccions al vehicle privat per fer més fluid el trànsit i els accessos a l’Estadi i la mobilitat del veïnat”, va explicar. En tot cas, el veïnat veu que la reforma de l’estadi “ens afegeix més vehicles” els dies de partit i “ens resta zones d’aparcament” en general.
Des de l’entitat veïnal, això sí, opten per esperar al resultat final per fer una valoració exacta i demanen, per ara, posar el focus en les sortides. Ramón recorda que l’avinguda de Diagonal també té el tramvia i que de Carles III –amb set carrils– es passa a només quatre carrils amb zones especials de bus. La part positiva, destaca Ramón, és que la zona de l’estadi quedarà “molt maca” i que ja no caldrà “rodejar-lo” per travessar una àrea aproximada d’un quilòmetre. La part negativa, a l’espera de veure com funciona el pla de mobilitat, que hi haurà més aficionats rodejant l’estadi i que el Camp Nou serà la “nova Sagrada Família”.

Pendents de la llicència
Mentrestant, el Barça i l’Ajuntament continuen batallant per la reobertura de l’estadi. La junta liderada per Joan Laporta assegura que l’estadi pot obrir amb 60.000 aficionats –primera i segona graderia; encara quedaria la tercera, prevista per 2027– però el govern de Jaume Collboni considera que la construcció encara no reuneix les condicions de seguretat adequades. L’executiu veu deficiències sobretot en les vies d’evacuació del camp i ha denegat la llicència de primera ocupació, necessària per poder obrir.