L’Automobile Barcelona, suspès dos anys seguits per la pandèmia de la Covid-19, ha tornat per fi a la normalitat i ha obert les portes al gran públic amb una jornada inaugural marcada per la “gran afluència de gent”. Segons ha explicat els organitzadors, centenars de persones s’han acostat al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona esperant veure últimes novetats del sector de l’automòbil, un dels més tocats per la crisi econòmica.
Després de les sessions reservades a la premsa i als professionals del sector, aquest dissabte li ha tocat el torn al gran públic. El matí ha estat especialment animat amb la presència de famílies i molta gent jove. L’estrella del primer dia de l’Automobile han estat els vehicles híbrids, híbrids endollables i elèctrics, que han atret molta gent desitjosa de conèixer les seves prestacions i avantatges respecte als de benzina.
Primícies i proves
El president del saló, Enrique Lacalle, ha assegurat que les previsions d’assistència de l’organització “s’han complert” i ha celebrat que els visitants puguin gaudir de les 18 primícies que les grans marques presentaran durant aquests dies. El veterà empresari ha considerat que Fira de Barcelona va encertar triant l’octubre per celebrar el saló, com ha demostrat la massiva resposta del públic.
Una de les grans atraccions de l’Automobile d’enguany són els “boxes” que s’han instal·lat a les avingudes Reina Maria Cristina i Rius i Taulet, que han permès als assistents provar tota mena de vehicles – des de turismes familiars fins a cotxes esportius– a l’emblemàtic circuit de Montjuïc.
L’espai Urban Mobility, situat a la plaça Univers, ha estat un altre dels grans protagonistes del dia. Aquesta àrea està reservada a la nova mobilitat i permet provar vehicles de mobilitat personal com motos, bicicletes i patinets elèctrics en un circuit especial. Davant l’èxit del dia, Lacalle s’ha atrevit a dir que el saló “situa de nou a Barcelona com a capital del mundial del motor”.