Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Arrenca el tall de 21 mesos d’un transitat carrer de la zona alta

Les obres de les línies L9 i L10 del metro tallen des d’aquest dilluns al matí un dels carrers més transitats de la zona alta de Barcelona. Es tracta del carrer de Mandri, al barri de Sant Gervasi – la Bonanova de la capital catalana, que quedarà totalment tallat a la circulació a causa de l’excavació del pou de la futura estació, que començarà a entrar en funcionament el 2028. La previsió és que aquest tall al trànsit -que afecta el tram que va del passeig de la Bonanova fins al carrer de Bigai– s’allargui almenys 21 mesos, de manera que aquesta artèria de la zona alta no recuperarà la normalitat fins al setembre del 2025.

Segons la informació facilitada per les autoritats, per tal de generar als barcelonins el mínim de molèsties mentre durin les afectacions, el trànsit es desviarà en sentit baixada pel passeig de la Bonanova i els carrers de Muntaner i Bigai. En sentit pujada, en canvi, es pot desviar el trànsit per la ronda de General Mitre i el carrer de Ganduxer o pel tram del carrer de Maó que hi ha entre Ganduxer i el passeig de la Bonanova. Les restriccions, però, no seran les mateixes per al veïnat. La idea és que l’accés de l’accés de sortida del carrer de Mandri per la cruïlla de Bigai estigui oberta als veïns per tal que puguin entrar i sortir dels aparcaments. La circulació també estarà habilitada per als vehicles d’emergència i serveis. El transport públic també es veurà alterat. En sentit pujada, per exemple, es modificarà la circulació de les línies de bus V19 i N8 i, en sentit baixada, les línies V11 i 70.

Comencen les obres per perllongar l’L8 dels FGC

Cal recordar que aquest mateix dilluns 8 de gener també han arrencat les obres que serviran per perllongar la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que connecta la zona del Llobregat amb l’Anoia des de la plaça d’Espanya fins al barri barceloní de Gràcia. Les actuacions suposaran la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres, la reforma de dues estacions existents —plaça d’Espanya i Gràcia— i la creació de tres noves —Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia—. 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Vilatà. a gener 08, 2024 | 08:55
    Vilatà. gener 08, 2024 | 08:55
    Lers delícies de viure a Barcelona.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa