A Barcelona s’instal·laran 21 nous radars. Quatre d’ells seran de tram i estaran llestos al maig, però no es començarà a sancionar fins al mes d’agost. En concret, són els radars de la ronda del Litoral, al túnel de les Glòries, al túnel de la Rovira i al túnel de Badal.
A més, a partir de setembre l’Ajuntament col·locarà 17 radars fixos en zones d’alta sinistralitat i especial perillositat. 12 d’ells estaran en entorns escolars, amb l’objectiu de vetllar per una major seguretat per als infants, familiars i docents; i cinc més es disposaran en llocs estratègics on s’ha detectat que l’excés de velocitat ha provocat accidents de trànsit destacables. No obstant això, les sancions en aquests últims casos -de radars fixos- no es començaran a aplicar fins al gener de l’any vinent, el 2023.
En un primer moment, quant als radars fixos, l’Ajuntament iniciarà una fase de pedagogia, d’un mes de duració, on el conductor del vehicle en qüestió podrà observar a quina velocitat va en el moment de passar pel radar. En cas de superar la velocitat permesa, es demanarà al conductor reduir la velocitat. Un cop superada aquesta primera etapa, es començarà la segona, de tres mesos de duració, fins al desembre, on es donarà informació relativa als nous radars instal·lats. Un cop estrenat l’any 2023, començaran les multes.
Els cinc radars fixos, disposats en vies de la ciutat amb elevada sinistralitat es disposaran en els següents llocs:
- Carrer d’Aragó, entre Comte d’Urgell i Casanova.
- Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer de Sant Roc.
- Avinguda Diagonal amb la plaça de Pius XII.
- Avinguda Diagonal amb el carrer de Numància.
- Passeig de la Bonanova amb el carrer d’Anglí.
“Necessitem que la normativa es compleixi”, ha dit la regidora de Mobilitat, Laia Bonet, aquest dimecres. “Avui dia, l’excés de velocitat continua sent una de les principals causes indirectes de sinistres a la nostra ciutat”, ha lamentat.