Aprovada l’última fase d’obres dels túnels de Glòries, que tindran un radar de tram

S'adjudicaran els acabats i la senyalització a l'octubre, amb previsió d'obrir al trànsit el llarg túnel el març de 2021

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat el projecte executiu de l’última fase d’obres dels túnels de Glòries, unes obres que completaran les dues fases de construcció ja en marxa i que permetran alinear les dates de finalització de tots els lots. La comissió d’Urbanisme municipal ha donat llum verda al tràmit amb la previsió de que els treballs, de 18 mesos de duració, quedin adjudicats a l’octubre i estiguin acabats a temps per a l’estrena dels túnels el mes de març de 2021. El pressupost ascendeix a 29 milions d’euros.

Els dos túnnels urbans –un per sentit i amb una llargada de quasi 1 kilòmetre cadascun– comptaran amb les senyalitzacions, enllumenat i prestacions que exigeix la normativa actual, com un radar de tram. Fonts municipals precisen que aquesta prestació és avui obligatòria per a infraestructures d’aquestes dimensions, però que la seva posada en servei efectiva la decidirà el departament de Mobilitat municipal. És a dir, el radar estarà instal·lat d’inici per exigència legal, però funcionarà o no segons el que decideixin els tècnics de l’Ajuntament el 2021.

Al llarg del kilòmetre soterrat hi haurà 8 sortides d’emergència –quatre per cada sentit– i dues sales tècniques. A nivell estètic els acabats s’han dissenyat amb voluntat de donar “lluminositat”, ha explicat Ángel Sánchez, director general de BIMSA. Així, tant les parets com el sostre dels túnels comptaran amb un revestiment panells vitrificats de color blanc.

La tinenta d’alcaldia d’urbanisme, Janet Sanz, ha celebrat aquest últim pas administratiu de la reforma de Glòries i ha reiterat la voluntat del seu partit de que “Glòries prengui forma” el més aviat possible i “sigui el que els veïns porten tants anys somiants”. Ha avançat que en els propers dies obrirà al públic la primera part del parc de la nova plaça, l’anomenada “Clariana”, així com “el primer tram de Meridiana que ha estat transformat”. Finalment ha recordat que tota l’obra de Glòries ha mobilitzat més de 180 milions d’euros d’inversió pública i que malgrat haver hagut de rescindir contractes per “greus problemes de sobrecostos” es podran complir els compromisos de calendari “gràcies a una contractació innovadora que ha permès que diverses empreses estiguin treballant alhora”.

Nou comentari