Una quarantena d’entitats i associacions de veïns van presentar fa tot just un any una proposta per incloure en l’Ordenança de Circulació de Vehicles i Vianants la prohibició d’aparcar motos fora dels espais habilitats, és a dir, que no es pugui aparcar a les voreres, una pràctica molt estesa, i legal amb unes condicions, a la ciutat. A Barcelona s’han creat 25.000 places d’aparcament per a motos en calçada des de l’any 2016, però no són suficients per absorbir els milers de vehicles de dues rodes que diàriament circulen per la ciutat. Aquest moviment veïnal reclama a l’Ajuntament que alliberi espai a totes les voreres de la ciutat per “garantir el dret a l’accessibilitat perquè totes les persones puguin desplaçar-se sense obstacles”. Sigui com sigui, repassem on pots aparcar la teva moto i on corres el risc de rebre una sanció. De fet, 8 de cada 10 motos incompleixen l’ordenança d’aparcament a Barcelona, segons un estudi de Catalunya Camina i Eixample Respira, que assenyala que el 84 % de les motocicletes estan mal estacionades.

En quins casos pots aparcar a la vorera
Els conductors de motos han de prioritzar els espais senyalitzats a la calçada, però, si no n’hi hagués de disponibles, també poden aparcar les motos a la vorera. Això sí, tenint en compte les condicions que estableix la normativa.
A) Si la vorera fa entre tres i sis metres, s’hi pot aparcar en paral·lel, a un mínim de mig metre.
B) Si la vorera fa més de sis metres, s’hi pot aparcar en semibateria i en paral·lel sempre que quedi un espai de pas de com a mínim tres metres.
Això, sempre que no estigui prohibit expressament, i sempre que no es dificulti l’accés a sortides de pàrquings, papereres ni contenidors. També s’ha de mantenir una distància de com a mínim dos metres dels passos de vianants i de les parades d’autobús.
Per contra, no pots aparcar la teva moto a la vorera en aquests dos casos:
A) Si la vorera fa menys de tres metres.
B) Sempre que hi hagi algun senyal de prohibició fixa o temporal.