Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Aparcar a l’agost: gratis a l’Hospitalet i de pagament a Barcelona
  • CA

La política de mobilitat a l’àrea de Barcelona no s’ha metropolitanitzat del tot. Un nou exemple de descoordinació municipal és l’aparcament a la zona verda i blava durant el mes d’agost a Barcelona i l’Hospitalet, malgrat que la contaminació no entén de límits administratius i el principal repte per reduir el trànsit són els desplaçaments interurbans.

La capital solia alliberar de pagament les places d’estacionament regulat cada mes d’agost, al·legant una menor mobilitat laboral. Però el 2016 el govern d’Ada Colau va posar fi a aquesta concessió als conductors. En canvi, a l’Hospitalet de Llobregat la gratuïtat es manté tot el mes d’agost. Als carrers que fan frontera, doncs, hi haurà aparcament de franc en un costat i de pagament a l’altre.

El consistori de l’Hospitalet de Llobregat, liderat per Núria Marín (PSC), ha recordat aquest dijous als seus conciutadans la política d’estacionament durant l’agost. “De l’1 al 31 d’agost, com és habitual, les zones blaves i verdes d’aparcament de L’Hospitalet seran gratuïtes, coincidint amb la disminució de la mobilitat de vehicles i de l’activitat comercial a la ciutat durant aquest mes de l’estiu”, exposa al web municipal.

Àrea d'estacionament regulat a l'Hospitalet / Ajuntament de l'Hospitalet
Àrea d’estacionament regulat a l’Hospitalet / Ajuntament de l’Hospitalet

Dos barris de L’Hospitalet tenen àrees integrals de regulació de l’estacionament (AIRE): Can Serra i Granvia Sud disposen de zones blaves, verdes i grogues. En canvi als barris del Centre, la Florida, Collblanc i la Torrassa només hi ha zones blaves d’aparcament. Els parquímetres i apps de pagament deixen de funcionar a l’agost. L’aparcament lliure estival no s’aplica a les zones grogues de càrrega i descàrrega, on continua vigent el control horari estàndard.

Diferència de preu la resta de l’any

No només a l’estiu hi ha diferències substancials en les polítiques d’aparcament a l’Hospitalet i Barcelona. Per exemple a la ciutat veïna de la capital la zona verda d’estacionament és gratuïta per als residents: només han de tramitar l’obtenció d’un distintiu municipal i ja poden deixar el cotxe al carrer sense pagar. A més, els vehicles propietat de familiars de primer grau de consanguinitat (pare/mare, fill/filla) dels residents tenen una tarifa molt beneficiosa: 20 cèntims per dia.

El públic general ha de pagar la tarifa completa de 2,25 euros per hora, tal com mostren l’ordenança municipal. De la mateixa forma, l’àrea blava costa 1,75 euros l’hora, sense distinció de residència. Tampoc tota la ciutat té estacionament regulat. De fet només hi ha 1.786 places subjectes a parquímetre: 591 de zona blava i 1.195 d’àrea verda d’ús preferent per a residents.

En canvi, a Barcelona l’aparcament en superfície és clarament més car. Els residents abonats a l’Àrea Verda paguen una tarifa plana de 20 cèntims al dia a les places exclusives per a veïns. La resta de conductors que usin places de zona verda o blava paguen en funció de les emissions del seu vehicle, des de zero euros en cas dels elèctrics fins a 4,25 euros per als més contaminants.

Tarifes 2022 de l'Àrea Verda i Àrea Blava d'estacionament / Ajuntament de Barcelona
Tarifes 2022 de l’Àrea Verda i Àrea Blava d’estacionament / Ajuntament de Barcelona

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Autonomia municipal a juliol 28, 2022 | 18:31
    Autonomia municipal juliol 28, 2022 | 18:31
    El municipi de l'Hospitalet del Llobregat no ha de fer "seguiment" a cegues del municipi de Barcelona. A l'Hospitalet del Llobregat ja fan els mateixos festius de Barcelona, però no cal que calquin fil per randa allò que fan a Barcelona. A més l'Hospitalet no viu del turisme i per al turisme, com ho fan a Barcelona, per la qual cosa hi tenen unes necessitats diferents.

Respon a Autonomia municipal Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa