Els trajectes en alta velocitat entre Barcelona i Madrid, amb parada a Tarragona i Saragossa, van deixar de ser un monopoli de la companyia ferroviària espanyola Renfe el maig de 2022. Des d’aleshores, un total de quatre marques operen aquesta ruta amb un constant anar i venir d’ofertes per tal de captar clients. A l’AVE de Renfe s’hi suma la seva marca baix cost, Avlo, però també el baix cost dels operadors públics italià i francès. I ara, la campanya més llaminera la fa la francesa Ouigo, que a partir de dimarts dia 19 de març posarà a la venda bitllets per a totes les seves rutes a un preu que arrenca dels 9 euros, 7 euros en el cas dels infants de 3 a 14 anys, -segons la ruta i els horaris-, per a bitllets que es podran fer servir fins al 14 de desembre de 2024. A més del Barcelona-Madrid clàssic, es pot fer parada a Saragossa i Tarragona, però també, des de Madrid, Albacete, Alacant, València i les seves tres noves destinacions, que uniran Madrid amb Valladolid i Segòvia, operatives a partir del 19 d’abril. També es podrà fer el recorregut Madrid amb Conca a partir de l’1 de juny.
Els bitllets, amb preu per trajecte, es podran comprar a partir de les 10 h de dimarts 19 de març a través del web d’Ouigo.
Qui opera la ruta Barcelona-Madrid: totes les companyies
Renfe: l’operador ferroviari espanyol que ha tingut fins fa dos anys el monopoli del servei. Té servei de primera i segona classe i garantia de puntualitat.
Avlo: és el servei de baix cost de Renfe, que va començar a operar per mirar de contrarestar l’efecte de la irrupció d’altres companyies.
Ouigo: és la low cost de la francesa SNF, i va començar a operar el Barcelona-Madrid -amb parada a Tarragona i Saragossa- el maig de 2022.
Iryo: és la companyia de baix cost de l’operador públic italià Trenitalia. Va començar a operar la ruta liberalitzada de Barcelona-Madrid el novembre de 2022.