L’Ajuntament de Barcelona incrementarà els controls de trànsit en l’eix verd de Consell de Cent, després de comprovar que són habituals les infraccions en la càrrega i la descàrrega i en “un excés de velocitat” per part de patinets i bicicletes, ha dit el regidor de l’Eixample Jordi Valls.
El consistori ha reforçat la senyalització per a garantir la convivència al carrer i la presència de la Guàrdia Urbana, i les últimes setmanes ha desplegat agents de convivència per informar els usuaris de les normes. Però sembla que tot això no ha estat suficient per a reduir els problemes, i ara l’Ajuntament es prepara per fer un pas més.
La velocitat, el doble del permès
Al juliol, el consistori va explicar que havien observat -mitjançant un radar– que la velocitat mitjana dels vehicles que circulaven per l’eix de Consell de Cent era de 20 km/h, mentre que el 81% dels vehicles que passaven per l’eix verd eren no matriculats, majoritàriament bicis, convencionals i elèctriques, i vehicles de mobilitat personal, com patinets. La velocitat permesa és de 10 km/h.

Massa a prop dels vianants
Així, a partir d’ara, la Guàrdia Urbana denunciarà els conductors de vehicles que incompleixin la normativa de la càrrega i la descàrrega i, en el cas de bicis i patinets, aquelles conductes que puguin afectar la seguretat dels vianants. Per exemple, si excedeixen la velocitat o passen massa a prop de vianants.
El govern de Jaume Collboni considera que els usuaris han tingut prou temps per adaptar-se als canvis que ha suposat l’eix verd de Consell de Cent, inaugurat abans de les eleccions de maig del 2023, ja que a l’estiu es va iniciar una etapa de pedagogia i des del 18 de setembre i fins a finals d’octubre un equip d’agents cívics explica les normes de circulació i convivència. Per exemple, els patinets i bicicletes han d’anar a peu si hi ha molta gent i no es pot garantir la distància de seguretat, i en el cas de la càrrega i descàrrega, l’Ajuntament recorda que es faci al cantó mar, com indiquen els senyals.