Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament estudia estendre el bus a demanda després de la prova a Torre Baró
  • CA

L’Ajuntament estudia portar el servei del bus a demanda als barris de muntanya de la ciutat. Després que 22.800 passatgers hagin utilitzat el servei del bus a demanda de Torre Baró, al districte de Nou Barris, en els sis primers mesos de prova pilot, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha detallat que el consistori “segurament” posarà en marxa aquest mateix servei a altres barris de muntanya de la ciutat abans que finalitzi la prova pilot a Torre Baró. Des del 21 de gener, moment en què es va posar en marxa, fins al 31 de juliol, el servei ha tingut 530 usuaris i una mitjana de 150 validacions en dies feiners.

El bus a demanda de Torre Baró té 28 parades fixes. Els usuaris han de registrar-se, escollir el lloc de pujada, l’hora i el punt de baixada, ja sigui per a un sol dia o de manera periòdica. El recorregut de l’autobús es basa en un sistema intel·ligent que fa encaixar les sol·licituds de desplaçament rebudes.

En els primers sis mesos de funcionament, el bus a demanda de Torre Baró ha tingut un total de 22.792 validacions en 16.000 serveis. Segons dades de l’Ajuntament, el nombre d’usuaris ha estat ascendent des de la posada en marxa del servei, fins a assolir els 150 passatgers en dies feiners. El nombre d’usuaris cau fins als 94 els dissabtes i fins als 55 els dies festius. 

La majoria dels desplaçaments es fan a primera hora del matí, mentre que durant la resta del dia es manté de manera regular amb pujades puntuals, per exemple, a l’hora de la sortida dels centres educatius. La majoria dels usuaris l’utilitzen per anar a la part baixa del barri, on hi ha tota l’oferta d’equipaments, transport i comerç. 

Els usuaris poden accedir al servei amb els abonaments i les targetes de transport habituals o poden fer la sol·licitud per telèfon o a través d’una aplicació mòbil. Fins ara, el 50,83% dels usuaris han fet la sol·licitud del servei a través de l’aplicació, mentre que el 49,17% l’han feta a través de trucades telefòniques.

La regidora de Mobilitat ha reivindicat el bus a demanda com una iniciativa que vol “apropar” el transport públic als ciutadans, cosa que ha considerat que serà “molt important” en el moment en què s’implementi l’1 de gener la Zona de Baixes Emissions, que prohibirà que els cotxes més contaminants puguin circular per la ciutat. Segons Alarcón, el bus a demanda de Torre Baró ha “superat les expectatives” i ha celebrat que els usuaris s’hi hagin “acostumat molt ràpid”. 

Al seu torn, la regidora del districte de Nou Barris, Marga Marí-Klose, ha defensat que el nou model de mobilitat flexible impulsat per l’Ajuntament, així com la necessitat que la mobilitat s’adapti a les característiques dels barris.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Carles a agost 27, 2019 | 18:32
    Carles agost 27, 2019 | 18:32
    Servei probablement bo, però amb un cost desorbitat. 380.000 € d'inversió inicial més 500.000 € annuals! Probablement hi ha maneres més barates de donar el mateix, o millor, servei.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa