L’Ajuntament completarà aquest cap de setmana les obres de pavimentació de la Via Augusta, el darrer capítol d’una Setmana Santa de millores a la via pública que ha provocat diversos talls a la capital del país. El consistori ha aprofitat la rebaixa de la mobilitat durant les jornades no lectives per entomar l’actualització dels paviments d’algunes de les vies més utilitzades pels barcelonins. Després d’intervenir a l’avinguda República Argentina, i un cop finalitzin les tasques de millora a la Meridiana, el govern municipal tirarà endavant les obres que afectaran la via entre el carrer de Santaló i la ronda del General Mitre.
Divendres Sant començarà la intervenció entre Santaló i Vallmajor, que provocarà un tall complet de la via en el tram afectat. Un cop finalitzada aquesta fase, es passarà a millorar la pavimentació entre Vallmajor i Ganduxer, en una actuació prevista per al dissabte. Finalement, el diumenge l’Ajuntament aplicarà les actualitzacions previstes al tram final, entre Ganduxer i la ronda del General Mitre. La darrera jornada d’obres també afectarà el túnel de la ronda del mig, per la influència de la cruïlla entre Via Augusta i General Mitre sobre la infraestructura. Així, quedarà tallat en ambdós sentits entre les incorporacions dels carrers de Juan Miguel Gervilla Valladolid i de Sabino Arana.
A aquest procés s’ha d’afegit l’execució de les vorades, guals i rigoles en la cruïlla entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Dublín. Aquestes obres formen part de la reurbanització de la Meridiana, i s’executaran, previsiblement, entre divendres i diumenge. La intervenció provocarà que es redueixin de tres a dos els carrils disponibles a l’avinguda.

Obres durant la setmana
El passat cap de setmana, el consistori ja va tirar endavant els treballs de pavimentació de l’avinguda República Argentina. Les tasques van començar dissabte, un cop va arribar la pausa del calendari lectiu, i ja han estat finalitzades. La intervenció ha provocat talls successius en diversos trams de l’avinguda, amb afectacions a totes dues bandes entre el carrer Velázquez i la plaça Lesseps, entre altres zones de la capital. També s’han vist afectades les línies de bus V17, 22, 87 i 131.
També s’han completat ja les millores al paviment de Castillejos, que s’han distribuit entre dilluns i dimecres, també amb afectacions rellevants sobre la circulació, amb reduccions del trànsit al carrer Indústria i alguns talls complets, com el de la cruïlla de Castillejos amb Córsega.
