Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Així funcionen els nous radars instal·lats a Barcelona
  • CA

Barcelona ha instal·lat 17 radars nous en diferents punts clau de la ciutat per protegir, segons apunten des de l’Ajuntament, la població “més vulnerable”. Al radar clàssic s’hi suma, en aquest cas, el que es coneix com un radar pedagògic; un panell que indica, a posteriori, la velocitat de cada vehicle al seu pas pel punt de control.

Així, el primer que troben els conductors és un cartell que alerta la presència del control i, uns carrers més enllà, hi apareix el panell amb la velocitat a què es circula. El radar que mesura la velocitat se situa enmig de tots dos punts, amb la qual cosa si el panell s’il·lumina amb una llum vermella, amb tota probabilitat serem multats.

En la majoria de punts de la ciutat, el radar limita la velocitat a 30 km/h. Aquests punts són, majoritàriament, els que es troben en un entorn escolar. En altres zones de la ciutat la velocitat és més laxa i la circulació es permet fins a 50 km/h. Ara bé, és conegut que els radars deixen un marge de velocitat per prevenir errors. Segons una informació avançada per La Vanguardia, el consistori no facilita el marge d’error dels nous radars, tot i que, tenint en compte la normativa actual (ICT/155/2020), es podria estar multant a partir dels 36 i 55 km/h respectivament.

Segons aquesta mateixa informació, els radars estan dissenyats per controlar fins a 6 carrils diferents al mateix temps. Així mateix, la pantalla mostra la velocitat de tots els vehicles independentment del carril pel qual circulen. Això sí, en el cas que dos o més vehicles passin a la vegada pel radar -cosa habitual en els carrers més transitats- el panell indica, segons les fonts consultades pel diari citat, el vehicle que va primer. Cal recordar que la DGT sanciona, per excés de velocitat, amb multes que poden anar dels 100 als 600 euros.

Els 12 radars instal·lats en entorns escolars (Màxim de 30 km/h)

  • Numància (entre Anglesola i Déu i Mata)
  • Pau Claris (cantonada Aragó)
  • Mallorca (entre Nàpols i Roger de Flor)
  • Mallorca (entre Muntanya i Fontova)
  • de Gràcia (entre Aribau i Alfons XII)
  • Indústria (entre Sant Quintí i Conca)
  • Sant Antoni Maria Claret (entre Trinxant i Guinardó)
  • Balmes (entre Marià Cubí i trav. de Gràcia)Balmes (entre Francolí i Santjoanistes)
  • Entença (entre Provença i Rosselló)
  • Sardenya (entre Taxdirt i Travessera de Gràcia)
  • Muntaner (entre Còrsega i Rosselló)

Els altres 5 radars nous (Màxim de 50 km/h)

  • Aragó (entre c/Urgell i c/Casanovas).
  • Gran Via de les Corts Catalanes (alçada c/Sant Roc-c/Sant Germà).
  • Diagonal (entre pl. Pius XII i Palau de Pedralbes).
  • Diagonal (alçada c/Numància).
  • de la Bonanova (alçada nº 70).

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel..BCN a gener 22, 2023 | 11:09
    Manel..BCN gener 22, 2023 | 11:09
    No entenc els articles què semblen un publireportatge pagat per l'Ajuntament, cap crítica a la.frikada absurda que.suposa velocitat.a.30 i radars 24 h al dia. Una mica de sentit.comú sisplau i posar a tothom al.seu lloc
  2. Icona del comentari de: Max a gener 22, 2023 | 13:46
    Max gener 22, 2023 | 13:46
    Hay que pagar todos para mantener los chiringuitos
  3. Icona del comentari de: FrankTirador a gener 22, 2023 | 13:52
    FrankTirador gener 22, 2023 | 13:52
    De 20:00 hores a 08:00 hores del matí funcionen els col·legis- Ahhhhh punyeteros!! Em semble que sí.
  4. Icona del comentari de: Anònim a gener 22, 2023 | 19:13
    Anònim gener 22, 2023 | 19:13
    Radars a 30kms. Per hora... Sols pot ser idea de gent gent que no te ni carnet... De cotxe vull dir, sols recaudar, el mal es que encara que hi hagi canvis a l'ajuntament, els radars es quedaran, es una manera fàcil de fer diners, hi han moltes boques per alimentar...
  5. Icona del comentari de: Anonim a gener 22, 2023 | 22:12
    Anonim gener 22, 2023 | 22:12
    Les escoles no estan obertes el cap de setmana però els radars no fan festa. Això només s'entén perquè lo únic que vol l'ajuntament es recaudar força diners en lloc de posar un guàrdia urbà a les hores de entrada i sortida de les escoles.....però clar aixó no dóna diners tot al contrari Ha arribat un punt que circular amb cotxe per Barcelona es un calvari, superilles, obres, carrils bici, patinets, parkings de pagament, sigui zona verda, zona blava, parkings públics on hi ha places superpetites i carisims. Tot pensat perquè tothom viatgi amb bicicleta o patinet o sencillament caminant i la gent gran que es quedi a casa Això sí no us oblideu de pagar l'impost de circulació i multes que en alguns casos són el 50% del sou mínim.
  6. Icona del comentari de: Artur a gener 23, 2023 | 12:03
    Artur gener 23, 2023 | 12:03
    Pues si volen que anem a 30 per mi cap problema, i si es necessari a 10, això si... Amb el meu cotxe
  7. Icona del comentari de: Antoni a març 22, 2023 | 18:52
    Antoni març 22, 2023 | 18:52
    No seria més efectiu que el "radar pedagògic" estigues avans del tram escolar i no després? Entenent que no es tracta de recaptar, sino de que en la zona escolar es redueixi la velocitat.
  8. Icona del comentari de: Antoni pasarell a març 22, 2023 | 18:59
    Antoni pasarell març 22, 2023 | 18:59
    No seria més efectiu que el "radar pedagògic" estigues avans del tram escolar i no després? Entenent que no es tracta de recaptar, sino de que en la zona escolar es redueixi la velocitat.

Respon a Artur Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa