L’Aeroport d’El Prat continua millorant la seva connexió amb la Xina. Aquest divendres, la companyia China Eastern ha inaugurat una nova ruta directa cap a Shanghai, una de les destinacions més apreciades del gegant asiàtic pel seu valor econòmic. La connexió tindrà quatre vols setmanals, i s’afegeix als tres que ja ofereix Air China des de l’agost del 2024. D’aquesta manera, la companyia busca donar resposta a la demanda “creixent” de trajectes entre Barcelona i les principals capitals xineses, que ha crescut un 64% durant el 2025. El primer vol ha partit de la Xina la matinada de divendres a les 00.54 hores, amb uns 284 passatgers, un 95% de la capacitat del vehicle; i ha arribat al Prat a tocar de les 9 del matí.
La nova línia, d’aquesta manera, amplia un mapa de vols cap a la Xina que ja comença a estar ben ocupat a la capital catalana. Barcelona comptabilitza set rutes intercontinentals amb l’Àsia, més de la meitat amb aeroports xinesos. D’aquesta manera, des del Josep Tarradelles ja es pot arribar a la mateixa Shanghai, a Pequín, a Shenzhen i a Hong Kong, quatre connexions indispensables per a l’ecosistema empresarial de la ciutat. A les rutes asiàtiques s’han d’afegir 24 ponts aeris amb Amèrica, nou amb l’Orient Mitjà i 18 cap a l’Àfrica. En total, El Prat acumula prop de 60 rutes intercontinentals.

Un vol “fonamental”
A parer del secretari de Mobilitat de la Generalitat i president del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona, Manel Nadal, la connexió amb Shanghai -així com la resta de rutes cap a grans ciutats asiàtiques- és “fonamental”. A parer de Nadal, el Prat ha de prioritzar les rutes “que aportin valor afegit”. El repte, en endavant, és “tenir vols directes amb el Japó”; una ambició per a la que es fa imprescindible ampliar l’aeròdrom, en tant que el creixement actual “estressarà les instal·lacions en els pròxims tres o quatre anys”.