L’Aerobús funcionarà les 24 hores del dia

Hi haurà un ventall més ampli de tarifes, així com uns bitllets combinats amb altres mitjans de transport

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat el nou servei d’aerobús, la llançadora que connecta l’aeroport El Prat amb el centre de la ciutat. Una de les principals novetats és l’ampliació horària, amb la qual passarà a funcionar les 24 hores del dia, cobrint la franja de la matinada compresa entre la 1 i les 5.

Hi haurà un ventall més ampli de tarifes, així com uns bitllets combinats amb altres mitjans de transport. Paral·lelament, s’ha incorporat una nova flota de 33 autobusos híbrids i elèctrics amb l’objectiu de reduir la contaminació atmosfèrica. El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha subratllat que es tracta d’una aposta que permetrà millorar “la connectivitat i la sostenibilitat”.

El servei, dissenyat i licitat per l’AMB, ha passat per un procés de renovació en diferents aspectes, incorporant millores estructurals així com un canvi de disseny en els vehicles. Des del passat 14 de juliol, l’Aerobús és gestionat per una UTE de tres empreses adherides a Monbus. El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, ha explicat durant la presentació que han treballat per adaptar-se a totes les exigències del consistori.

“Malgrat el context actual, generat per la covid-19, el transport públic ha de ser la primera opció”, ha insistit. Així, ha assenyalat que es tracta d’un nou sistema de “gran importància”, ja que, per exemple, en els moments de màxima afluència de pas a la Terminal 1, “tindrà una freqüència de pas d’uns 4 minuts”. Poveda també ha recordat que durant el 2019 es van transportar prop d’uns 6 milions de passatgers.

Entre els canvis més destacats, a partir d’ara el servei d’aerobús passa a funcionar les 24 hores del dia, cobrint la franja horària de la 1 a les 5 de la matinada. Fins ara, l’alternativa per arribar a aquestes hores en transport públic eren les línies N16, N17 i N18 de Nitbus, que continuaran donant aquest servei.

També s’ampliaran les tarifes, així com les possibilitats de combinar diferents mitjans de transport. Concretament, s’ha creat un bitllet senzill que permetrà enllaçar l’Aerobús amb Metro i Bus TMB. D’altra banda, també s’ha creat un paquet de viatge que inclou el bitllet d’anada i tornada en Aerobús i l’Hola Barcelona Travel Card, que permet moure’s sense límit amb el transport públic de la ciutat durant 2, 3, 4 o 5 dies segons l’opció seleccionada.

Nou comentari