Adif adjudica les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal

L'edifici tindrà uns 700 metres quadrats i també s'urbanitzaran més de 4.200 metres quadrats dels accessos i l'entorn

El consell d’administració d’Adif Alta Velocitat ha adjudicat el contracte de construcció de les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal de Barcelona per 6,3 milions d’euros. Els treballs, que tenen un període previst d’onze mesos, inclouen un nou edifici d’uns 700 metres quadrats, amb dues andanes en el nivell inferior, i la urbanització dels accessos i l’entorn en una superfície superior als 4.200 metres quadrats.

La nova estació estarà integrada en el futur parc lineal Sant Andreu-La Sagrera i s’hi podrà accedir tant des de l’actual passarel·la, que es rehabilitarà, com des del Parc de la Maquinista, creant un itinerari des de la cantonada del parc i el carrer Sant Adrià.Les noves instal·lacions substituiran l’actual estació de Sant Andreu Comtal, i preveuen que l’edifici de passatgers compti amb vestíbul, connexions amb les andanes i els accessos, i l’adequació global de l’entorn més immediat.

Estació multiservei

L’estructura de l’edifici de la nova estació serà acristallada, i estarà protegida per una xapa ondulada amb una alçada mitjana de 5,6 metres. El vestíbul, al que s’entrarà des del costat sud, comptarà amb barreres tarifàries i espais per a taquilles i màquines de compra de bitllets. La nova estació serà totalment accessible, i comptarà amb dues escales mecàniques, dos ascensors i escales tradicionals.

L’estació està dissenyada en corba, inclourà quatre vies i dos andanes centrals, que atendran els serveis de rodalies i regionals. Les andanes tindran entre set i deu metres d’amplada i una llargada de 210 metres, i cadascuna servirà a dues vies, una per costat, de manera que la distribució sigui de via, andana, doble via, segona andana i via.

Estacionament de l’AVE

Per 2,3 milions d’euros també s’ha adjudicat el contracte per les obres de construcció de la zona d’estacionament de trens d’alta velocitat a Sant Andreu Comtal per dotar al nord de Barcelona d’un espai amb major capacitat per als trens, descongestionant així les vies d’alta velocitat de Sants.

Aquesta nova zona d’estacionament estarà connectada amb la via 2 de la línia d’alta velocitat Barcelona-França, estarà principalment en un túnel i inclourà tres vies d’apartat, dues amb una longitud de més de 400 metres per a composicions dobles, i la tercera de més de 300 per a les simples. Aquest contracte l’ha guanyat l’UTE de les empreses Tecsa Empresa Constructora i Dragados, i té un termini d’execució de quatre mesos.

Nou comentari