L’edifici incendiat del carrer Nou de la Rambla, que ha fet que una vintena de veïns que van aguantar quinze dies sense llum per por a que el seu pis fos ocupat, serà rehabilitat. I per fer-ho, l’Ajuntament ha anunciat que els ocupes que encara es resisteixen a sortir seran desallotjats.
“En principi, aquesta setmana l’edifici hauria de quedar buit per fer els treballs sense que hi hagi ningú allà dins”, ha dit la regidora d’Habitatge, Lucía Martín, al programa ‘bàsics’, de betevé. La regidora ha estat clara: si els ocupe no volen marxar, “s’activarà [el desallotjament] a través dels jutjats”.
Sobre el paper que ha tingut l’Ajuntament en aquest cas, la regidora ha defensat l’actuació del consistori: “A totes les persones se’ls va oferir allotjament, però no volien marxar”. I afegeix que “va ser una situació “molt complicada” pels conflictes a l’edifici i les seves característiques i que, malgrat tot, “s’ha resolt bastant bé”.
El 31 de desembre passat, quatre veïns del barri del Raval eren traslladats a l’hospital per haver inhalat fum en un petit incendi en un edifici d’habitatges al número 39 del carrer Nou de la Rambla. Els equips d’emergència van atendre 16 persones al lloc del sinistre, totes amb símptomes lleus. Al lloc dels fets es va donar d’alta 12 afectats, que no van necessitat que els desplacessin a un centre mèdic. Els Bombers de Barcelona van comprovar que el foc havia cremat el quadre elèctric i havia fet malbé el subministrament elèctric.
Des d’aleshores, alguns veïns van acceptar el reallotjament ofert per l’Ajuntament, però una vintena van decidir resistir tot i les condicions per por a perdre el seu pis. Finalment, van arribar a un acord amb l’Ajuntament i van marxar. Ara començarà la rehabilitació de l’edifici, i està per veure si els ocupes marxen per voluntat pròpia o ha de ser un jutjat qui ho ordeni.