Vaga indefinida dels amarradors del port de Barcelona des del 17 de gener

Si res canvia, el 17 de gener començarà la vaga indefinida dels treballadors d’Amarres de Barcelona, empresa encarregada de subministrar els serveis d’amarratge dels grans vaixells al port de la capital catalana. Els empleats d’aquesta empresa reclamen més contractacions de personal. A més, denuncien que hi ha treballadors amb diferents sous, tot i desenvolupar la mateixa tasca -i d’altres que no són pròpies de les seves funcions-. Això és deu que l‘empresa és de nova creació i és fruit de la fusió entre Mooring i Cemesa, abans competidores, després del vistiplau de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Hi ha treballadors amb el sou congelat des de fa 10 anys, denuncia el comitè d’empresa que defensa els drets d’aquests empleats. Sigui com sigui, els amarradors asseguren que tenen “voluntat de diàleg” per arribar a un acord amb Amarres de Barcelona abans del pròxim dilluns i evitar així la convocatòria de vaga indefinida.

Canvi de criteri

La CNCM en un primer moment es va mostrar contrària a la fusió de Mooring i Cemesa. L’ens considerava que la concentració empresarial afectaria de “forma significativa” la competència i suposaria un augment de preus. Malgrat això, totes dues companyies es van comprometre a no apujar els preus durant cinc anys. També va assumir el compromís de no empitjorar les condicions comercials.

Els sindicats exigeixen unificar els salaris i que aquests es vegin incrementats un 5,3% per aquest any –en línia amb l’augment de l’IPC- i d’almenys un 4% per al 2023 sobre la base de les taules d’aquest any. Un increment que ha de ser per a tota la plantilla, ja que en el cas dels empleats procedents de Cemesa -una seixantena, aproximadament-, asseguren, tenen el sou congelat des del 2012. En la mateixa línia, demanen actualitzar el conveni col·lectiu del sector, que data dels anys 90.

La protesta compta amb el suport de Coordinadora, constituïda per Coordinadora de Treballadors d’Empreses del Port de Barcelona (CTEPB), formada pels sindicats USTP, OTEP, i Coordinadora d’Autoritats Portuàries (CAP); a més de CCOO i CGT.

Nou comentari