Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un consorci de manteniment de tancs, candidat a substituir Nissan a Barcelona
  • CA

D’aquí exactament un mes, la multinacional japonesa Nissan abandonarà Barcelona després de quatre dècades al país. I de moment no hi ha substitut després que la setmana passada la companyia xinesa Great Wall Motors anunciés que es retirava i no acceptava l’oferta plantejada per la taula de reindustrialització de Nisssan, en què hi participen el govern espanyol, la Generalitat, Nissan i els sindicats. Però aquest dimarts l’executiu espanyol ha enviat als xinesos una nova oferta en una carta en què es rebaixa el preu del lloguer de la Zona Franca i es posen facilitats per gestionar el traspàs els empleats de la planta, que haurà d’assumir qui es quedi la fàbrica. Aquest divendres, l’executiu espanyol mantindrà una reunió telemàtica amb la companyia per conèixer si accepta o no. Es tracta, fins ara, de l’opció preferent de la taula de reindustrialització, un gegant de la construcció de vehicles elèctrics, de manera que el govern espanyol vol cremar tots els cartutxos abans de buscar alternatives.

Ara bé, tal i com ha pogut saber el TOT Barceloma de fonts de la taula de reindustrialització, en la reunió que hi ha demà dimecres la consultora KPMG, que assessora la taula verificant els projectes industrials i la seva viabilitat financera, posarà ja sobre la taula un pla B. Un pla que fa mesos que està preparat, però que fins ara no s’havia hagut de treure del calaix.

Concentració dels treballadors de Nissan / ACN

Es tracta d’un projecte de manteniment de blindats militars, tancs, que executaria un consorci d’empreses del sector de la defensa, l’espanyol Tess Defense. Tal i com ha pogut saber el TOT Barcelona, estaria en disposició d’ocupar una part dels terrenys de Zona Franca -150.000m2 del total de 500.000 m2- per crear un centre de manteniment d’aquests vehicles. Tess Defense, de fet, ha rebut aquest 2021 una adjudicació per part del govern espanyol de 1.200 milions d’euros per al mateniment de blindats de l’exèrcot espanyol.

La consultora posarà sobre la taula aquesta proposta, que no és vinculant, i que també inclou que es destini el 50% dels terrenys de la Zona Franca, així com els terrens de Sant Andreu, a un hub de mobilitat elèctrica que ja apareix en el projecte en paral·lel a Great Wall Motors. Els 100.000m2 restants es destinarien a un projecte de logística, segons la proposta que presentarà la consultora aquest dimecres a la taula de reindustrialització. A més, la proposta inclou que el fabricant de motos Silience s’instal·li als terenys de Montcada i Reixac.

La multinacional japonesa Nissan va anunciar fa més d’un any que posaria punt final als 40 anys d’història a Catalunya perquè les instal·lacions no eren prou competitives. Els sindicats van denunciar des del primer moment que l’automobilística havia “deixat morir les fàbriques” amb la seva política d’adjudicació de models. Després de mesos de vagues, els empleats i l’empresa van pactar la data del tancament per a finals d’any, i iniciar un procés de reindustrialització, que ara encara un mes definitiu.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Juan Ripolles a novembre 30, 2021 | 19:50
    Juan Ripolles novembre 30, 2021 | 19:50
    Ha de ser tancs Catalans, si no NOOOOOOOOOO!!!!!
    • Icona del comentari de: Nosaltres no som espanyols a desembre 01, 2021 | 10:40
      Nosaltres no som espanyols desembre 01, 2021 | 10:40
      El xovinisme espanyol no té límits i aquest "repollas" n'és un exemple.
  2. Icona del comentari de: jojojo jajaja a novembre 30, 2021 | 20:12
    jojojo jajaja novembre 30, 2021 | 20:12
    Es tracta d’un projecte de manteniment de blindats militars, tancs. Tess Defense (empresa de Madrit) de fet, ha rebut aquest 2021 una adjudicació per part del govern espanyol de 1.200 milions d’euros per al mateniment de blindats de l’exèrcot espanyol.
  3. Icona del comentari de: Amb els comuns no podem a novembre 30, 2021 | 23:40
    Amb els comuns no podem novembre 30, 2021 | 23:40
    La chanet sanz, no volia cotxes a Barcelona, ara sabem que el que realment volia, tancs. Aquesta comunera, no toca ni quarts ni hores. Realment és tal para cual, amb la frau kolau
  4. Icona del comentari de: . a desembre 01, 2021 | 00:07
    . desembre 01, 2021 | 00:07
    KK
  5. Icona del comentari de: magrab a desembre 01, 2021 | 00:31
    magrab desembre 01, 2021 | 00:31
    No.
  6. Icona del comentari de: lagrimitas a desembre 01, 2021 | 09:20
    lagrimitas desembre 01, 2021 | 09:20
    No se puede admitir contribuir a la colonizacion con ese contrato de mantenimiento de 1.200 millones, que se lo lleven a castilla... verdad?
    • Icona del comentari de: ( · ) a desembre 01, 2021 | 10:42
      ( · ) desembre 01, 2021 | 10:42
      L'ocupant se'n fot de l'ocupat. "Pos" "bueno", "adios".
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 01, 2021 | 11:09
      Gonzalo desembre 01, 2021 | 11:09
      Me repito, querido tocayo, laZinaZi, que si seguimos así, lo conseguiremos más pronto que tarde

Respon a jojojo jajaja Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa