El conegut com a problema de l’última milla, que es refereix al fet d’haver d’anar a recollir els paquets que es compren per Internet, en les entregues de paquets a domicili podria trobar solució a Barcelona gràcies a una start-up de la capital catalana. Es tracta d’Eliport, que ha dissenyat un prototip de robot que podria transportar durant “3 o 4 quilòmetres” les entregues per portar-les a la porta de casa del comprador, segons detalla el cofundador de l’empresa, Patrick Synge.
El robot d’Eliport té forma de caixa, es desplaça amb rodes i és d’un metre d’alçada. L’aparell recolliria els paquets i els portaria a unes bústies especialitzades que s’haurien d’instal·lar a la porta de casa. Així, el comprador s’estalvia d’anar a buscar la comanda a un punt de recollida. “No has d’estar a casa, ni estar disponible. Pots estar dormint, treballant o el que sigui. Mai tindràs una entrega fallida”, afirma Synge.
El cofundador de la start-up barcelonina posa com a exemple ciutats dels Estats Units i d’Europa per demostrar que aquests robots poden servir per completar les últimes milles de repartiment. La pretensió d’Eliport és que en un any el seu robot operi a Espanya i arribar a tenir una flota de 100 aparells en dos anys i mig. Tot i així, admet que la implantació plena d’aquesta tecnologia encara trigarà “5 o 10 anys” a arribar al centre de Barcelona. Synge confia que els canvis en la mobilitat a les ciutats propiciaran l’aparició d’àrees perquè circulin els robots d’Eliport.
[r:1]
L’empresa encara ara un procés de finançament en què sol·lictaran un milió d’euros per contractar entre 10 i 15 persones per desenvolupar el seu prototip.