El sector del taxi ha decidit aquest dimecres aixecar la vaga prevista per al congrés europeu de l’audiovisual ISE Barcelona, que tindrà lloc del 31 de gener fins al 3 de febrer al recinte de la Fira Barcelona de l’Hospitalet de Llobregat. Així ho ha votat el col·lectiu en una assemblea celebrada aquest migdia a l’encreuament entre el passeig de Gràcia i el carrer de Casp, on els conductors han acceptat la darrera proposta que el Departament de Territori de la Generalitat va posar sobre la taula en una reunió celebrada ahir a la tarda.
Tanmateix, els conductors han decidit mantenir preventivament les aturades anunciades per al Mobile World Congress, a l’espera que el Govern compleixi el compromís de regular de manera efectiva l’activitat de les VTC i de companyies com Free Now, Cabify o Uber, a qui els taxistes acusen de “competència deslleial” i de voler despenjar-se del sistema tarifari regulat per tenir més flexibilitat per imposar els seus preus.
Segons ha detallat el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, el Departament de Territori s’ha compromès a introduir de manera adjunta als pressupostos catalans un paquet de mesures que prohibeix els descomptes agressius i l’aplicació de suplements per part de les empreses que operen amb taxis, un moviment que blinda de facto el sistema tarifari del sector, tal i com va avançar ahir el TOT Barcelona. Aquest compromís serà a curt termini, ja que de cara a l’estiu que ve el Govern també crearà la figura legal de l’operador de transport, un paraigües jurídic que permetrà regular el servei que presten aquestes companyies, ja sigui amb taxis o VTC.
Marge preventiu i més control policial
“Des de Territori ens ho donen tot. Estem desencantats, però si no donem un marge, no ens poden demostrar res. Ens toca fer un pas enrere per donar-los una nova oportunitat”, ha assegurat Álvarez, que amb aquesta proposta ha rebut el suport de la majoria dels conductors que han participat en l’assemblea per tal de desconvocar la vaga de la setmana que ve. El portaveu sindical ha recordat la trajectòria de la lluita del sector des de l’estiu del 2018 i ha tornat a apuntar directament contra la companyia Free Now i els taxistes que hi treballen, a qui acusa de finançar la guerra contra el col·lectiu. En aquest sentit, Álvarez ha fet una crida a diferenciar entre les VTC i el servei tradicional de vehicles amb conductor, un sector que ha qualificat de necessari i complementari al del taxi.
Les negociacions dels taxistes amb la Generalitat també han permès assolir el compromís per part de la Direcció General dels Mossos d’Esquadra d’intensificar els controls i les campanyes enfocades en el servei de les VTC des d’ara i fins a la celebració del Mobile World Congress. Per la seva banda, el col·lectiu també demana que la Guàrdia Urbana posi en marxa dos operatius específics en la mateixa línia durant els pròxims mesos.