Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Silence accepta fer el pas per ser el substitut de Nissan a la Zona Franca

Es comença a veure la llum al final del túnel. Després que la companyia nipona Nissan marxés definitivament de Catalunya el 31 de desembre de 2021, després de quatre dècades al país, amb 3.000 treballadors penjant d’un fil, ara tot apunta que la mesa de reindustrialització té la solució. I és que Silence s’ha mostrat disposat a instal·lar-se a la planta de Zona Franca, cedint els terrenys de Montcada i Reixac al hub de descarbonització, liderat per QEV Technologies i BTech.

Silence, controlada per Acciona, ha sostingut setmanes de tensió pel canvi en la negociació que va provocar la retirada del procés de l’altra planta de Nissan a Catalunya, la de Sant Andreu, per decisió dels propietaris, que haurien venut els terrenys. Amb tot, la mesa de reindustrialització encara ha d’avaluar el pla de viabilitat proposat per Silence, i tindrà una resposta en el termini de 15 dies.

Per pa seva banda, el hub de descarbonització planteja una fàbrica multimarca de diferents projectes més petits. Es calcula que podria donar feina a uns 1.700 treballadors el 2025 i començaria a contractar un centenar d’empleats durant el tercer trimestre del 2022.

A més, en el marc de la reunió de la mesa celebrada aquest dilluns, també es va posar sobre la taula un tercer projecte industrial que podria instal·lar-se a Zona Franca i que es dedicaria a fabricar bateries i components per motos elèctriques, en una planta de 30.000 metres quadrats, segons han informat els comitès d’empresa en un comunicat.

La mesa, segons informa l’ACN, podria arribar a una entesa formal a finals de març per tal que la producció a les plantes es pugui reprendre i donar una sortida laboral als prop de 1.400 treballadors que s’han de reindustrialitzar.

Sigui com sigui, enrere queden quatre dècades d’història d’un emblema automobilístic al país, i caldrà veure la solidesa dels nous projectes per mantenir viu el pols de Catalunya com a indústria del motor, amb SEAT com a columna vertebral.

Nou comentari

Comparteix