La 35a edició del Saló Internacional del Caravaning ha obert portes aquest dissabte al recinte de Fira Gran Via amb una excel·lent resposta de públic i una “febre” per les furgonetes camper. “Estem gratament sorpresos per l’elevat número de visitants. Hem superat expectatives i, fins i tot, xifres de jornades inaugurals d’edicions anteriors”, ha assenyalat la presidenta del Gremi d’Empresaris del Caravaning de Catalunya (Gremcar), Susana Colom.

Colom ha assenyalat que es veu molt “públic nou” arran de la pandèmia de covid-19 que ha descobert el món de l’autocaravana, la caravana o el camper. De fet, el sector del Caravaning ha tancat la temporada 2021 –de setembre a agost- amb un increment de vendes del 27%, tot i el coronavirus.

“Ha estat tot un any d’èxit de vendes, però hagués estat molt millor si no ens hagués afectat també tota la problemàtica del món del motor amb la manca de components i xassissos”, ha reconegut la presidenta de Gremcar. “Hi ha molta demanda de caravanes, però les comandes arriben en comptagotes i amb terminis d’entrega molt llargs”, ha apuntat Colom, que considera que sense aquest hàndicap l‘increment de vendes al sector del caravàning podria haver arribat al 35% el 2021. “No ha pogut ser per la limitació d’unitats que ens han fet arribar els fabricants de caravanes, ja que no hi havia més xassissos disponibles. Esperem que la situació es regularitzi a partir del gener-febrer del 2022”, ha aventurat la presidenta de Gremcar.

Un 2022 amb un creixement de vendes del 15 al 20%

Si la situació millora, de cara a l’any que ve Colom preveu que el creixement en les vendes torni a situar-se entre un 15 i un 20%. “La gent busca de tot, però les camper o furgonetes adaptades, són les que estan ara més de moda”, ha assenyalat la presidenta de Gremcar. “És l’opció ideal per a molta gent que practica els esports d’aventura i de muntanya: bicicleta, curses a peu, muntanyisme. Et dona una llibertat i unes comoditats inigualables”, ha afirmat Colom. “No obstant això, la caravana perfilada de tota la vida –més aerodinàmica i amb capacitat per a quatre o cinc persones– continua essent l’opció preferida dels compradors. Representen el 48% de les matriculacions a Espanya”, ha recalcat la presidenta de Gremcar.

Nou comentari