L’aeroport de Barcelona-El Prat manté el seu bon rendiment anual en el context europeu. Després d’assolir un rècord de passatgers el passat curs, amb més de 55 milions d’usuaris, l’Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona de la Cambra de Comerç ha confirmat que l’aeròdrom barceloní es manté com el segon millor a escala europea en trànsit origen-destí -és a dir, les operacions que hi comencen o acaben, sense comptar els vols de connexió-. Així, segons les dades de la corporació empresarial, El Prat hauria concentrat més de 23 milions viatgers en aquesta magnitud, una xifra només superada per Heathrow, a Londres. Sobre aquest bon rendiment, la capital del país s’eleva a la cinquena posició europea en trànsit de viatgers origen-destí, només per darrere de la mateixa ciutat britànica, París, Istanbul i Milà -totes elles metròpolis amb més d’una infraestructura aeroportuària- i per sobre amplament de Madrid, Roma o Amsterdam.
Amb l’avenç registrat, d’acord amb les xifres facilitades per la Cambra, Barcelona no només es fonamenta al món aeroportuari general, sinó que “es diferencia com a destinació turística i econòmica” a capitals amb una major activitat general, però que operen molts vols de connexió, com ara Istanbul o Frànkfurt. Les rutes domèstiques concentren prop del 27% dels seients comercialitzats a El Prat, amb 6,4 milions d’espais i Vueling com a protagonista. La mateixa companyia se situa com una de les firmes més rellevants a escala europea, amb més d’un 36% dels llocs oferts entre els 14,4 milions de seients operats des de l’aeròdrom barceloní. En l’àmbit comunitari, la segueix Ryanair, amb prop del 20% del muntant total -ambdues considerades companyies de baix cost, com fa temps que lamenten els organismes econòmics de la ciutat, que cerquen una internacionalització que augmenti també el poder adquisitiu dels viatgers i el perfil dels operadors-.

Rutes establertes
Durant la temporada d’hivern barcelonina, El Prat romandrà connectat a 44 destinacions intercontinentals, amb més de tres milions de seients previstos a les rutes més enllà de la Unió Europea. Es tracta d’un ascens del 14,2% si es compara amb el mateix període de l’any anterior, amb noves connexions com ara la de la companyia T’way amb Seül, o les de Level amb Miami i Iberojet amb Tegucigalpa. Aquest mateix matí, des del congrés especialitzat Fitur, la ministra de Comerç Exterior i Turisme del Perú, Desilú León, també ha anunciat l’interès de dues operadores a recuperar els vols entre Barcelona i Lima, que es van perdre a causa de la Covid. “És probable que algunes aerolínies incrementin una ruta més, que seria amb Barcelona. Hi ha dues companyies interessades, esperarem a veure quina es concreta en els pròxims dies”, ha explicat León.






