Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port de Barcelona planta cara a la pandèmia amb el tràfic de mercaderies

“Venim d’uns mesos molt difícils, però ens estem recuperant de manera accelerada, Tenim xifres molt bones que han contribuït a la recuperació de l’economia i de l’ocupació del país. La pandèmia no ens ha aturat”. El president del Port de Barcelona, Damià Calvet, ha tret pit d’un 2021 que ha passat per molts sectors com una piconadora, però que en el cas d’aquesta infraestructura, que aporta el 2% del PIB català, ha estat un mur de contenció. De fet, el resultat de tràfic total de mercaderies gestionades l’any passat, 66,4 milions de tones, és només un 1,5% inferior als resultats del 2019, i representa un creixement de l’11,8% respecte al 2020.

El mercat asiàtic continua essent el principal receptor i emissor de mercaderies del Port. “Les exportacions tenen cada vegada més pes a l’Àsia, amb un 48%, i any rere any tenen més pes, és la raó per la qual és transcendent la connectivitat amb les línies marítimes asiàtiques”, afegeix el director general del Port, José Alberto Carbonell. En segon lloc, els Estats Units acumulen el 27% de les exportacions i l’Àfrica es manté en tercer lloc amb un 17%. La resta se la queda Europa. Però a més, es consolida el quasi monopoli de les importacions asiàtiques, que representen ja el 76% del total. I en concret, la Xina ha crescut un 19% i ja acumula el 47,9% de les importacions. Maquinària, plaques solars i roba esportiva expliquen aquest creixement. Per contra, el tèxtil xinès ha experimentat una reducció respecte al 2019.

Contenidors de la Terminal Best del Port de Barcelona / Aina Martí / ACN
Contenidors de la Terminal Best del Port de Barcelona / Aina Martí / ACN

El doble de creueristes del previst

Pel que fa a l’activitat creuerista, el president del Port ha remarcat que “s’han superat les previsions” que es van fer el juny del 2021 quan es va reprendre l’activitat. El Port preveia acollir 200.000 creueristes i finalment va tancar l’any amb 500.000. Amb tot, Calvet ha reconegut que les xifres de passatge, a les quals es suma un milió de passatgers de ferris, “és una patacada” si es compara amb el 2019, quan només els creuers van portar 3 milions de passatgers a la ciutat. “Estem un 67% per sota del 2019 amb aquests 1,5 milions de passatgers entre ferris i creuers”.

El president del Port també ha tret pit sobre el tràfic ferroviari de contenidors, que ha crescut un 15,5% respecte al 2019. Els serveis ferroviaris del Port han estalviat 46.000 tones de C02 en treure 200.000 camions de la carretera. “Fem una aposta inequívoca pel ferrocarril, i de fet som l’únic port connectat amb Europa per ample de via internacional, i treballem per descarbonitzar l’activitat del Port, un dels elements clau del nostre pla estratègic”, ha remarcat Calvet en la presentació de resultats del Port. De fet, el president del Port ha insistit que la infraestructura “seguirà treballant com a motor econòmic de Catalunya, de l’Estat i d’Europa”. “Aportem un 2% del PIB i només emetem el 0,72% de les emissions de C02, de manera que generem més riquesa que contaminació i som una peça clau per al comerç exterior”, ha conclòs Damià Calvet.

Creix la xifra de negoci

La subdirectora general de l’àrea econòmica i financera, Míriam Alaminos, ha explicat que la xifra de negoci ha crescut un 9% respecte el 2020, amb una facturació final de 151 milions. I és que la xifra ha estat “corregida en 10,8 milions d’euros pel pla de recuperació a contribuir al rellançament de l’economia, que inclou bonificacions de les taxes i ajornaments en els pagaments, fonamental per mantenir liquiditat i competitivitat en les empreses que operen al Port i que puguin recuperar-se de la pandèmia”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anna a febrer 16, 2022 | 14:56
    Anna febrer 16, 2022 | 14:56
    voleu dir que no es trànsit? Diria que el tràfic es una altra cosa

Nou comentari

Comparteix