Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port tanca el 2023 batent el rècord de facturació amb 189 milions

El Port de Barcelona va tancar l’exercici 2023 superant, de nou, la seva millor xifra de facturació amb un total de 189 milions d’euros superant els 181 milions que ens van registrar el 2022. Tot i l’increment de la facturació, el resultat d’explotació de la infraestructura ha caigut quasi un 20%, fins als 44 milions a causa de l’augment de les despeses. L’increment de la facturació, per la seva part, ve donat, assegura la infraestructura arriba gràcies a la finalització dels beneficis del Pla de Recuperació que el Port va posar en marxa l’any 2021 per a pal·liar els efectes negatius de la Covid. En els últims tres exercicis aquest pla ha suposat uns ingressos de 27,6 milions d’euros en total.

A més, el 2023 va servir perquè el Port assolís el seu rècord de creueristes amb un total de 3,5 milions de moviments, un 52,9% més respecte dels 2,3 milions del 2022. Respecte al tràfic de mercaderies, el Port va moure un total de 64 milions de tones, un 9,8% interanual menys. El comportament va ser diferent per tipus de càrrega i van destacar els automòbils, que van créixer un 33,7%.

Segons han explicat els principals responsables de l’empresa pública en roda de premsa, el 2023 també ha servit per continuar reduint el deute del Port fins als 124 milions d’euros. Una dada que sumada a un clash flow operatiu de 101 milions d’euros i una tresoreria de 325 milions garanteixen una gran “robustesa financera”. En aquest sentit, el president del Port, Lluís Salvadó, ha assegurat durant la seva intervenció que els bons resultats garanteixen les inversions a futur per ser un hub sostenible i innovador que possibilitarà fer “un important salt qualitatiu en l’esforç inversor”.

En aquesta mateixa línia s’ha pronunciat la subdirectora general del Port, Míriam Alaminos, que ha assegurat que les bones dades econòmiques “protegeixen” el Port “dels efectes derivats de l’entorn macroeconòmic i geopolític” una circumstància que provocarà que aquest nou exercici torni a estar ple d’incerteses i sigui difícil de preveure. Pel que fa a totes les empreses i derivades que integren el Port de Barcelona, Alaminos ha explicat que en total han registrat una facturació agregada de 344 milions i sumen quasi 1.500 treballadors.

Els creuers tornen a batre un rècord

Un altre dels rècords que ha batut aquest any el port ha estat en la xifra de creuers, que van superar en un 13% el màxim del 2019. Quant a la tipologia de passatge, els moviments de port base van representar un 53%, mentre que el trànsit va ser el 47% restant. De cara a aquest 2024, Salvadó ha assegurat que la voluntat és “mantenir” la xifra de creuers que arriben a la ciutat i ha indicat que volen continuar incrementant d’aquells que tenen com a port base Barcelona. El màxim responsable del port també ha avançat que durant el primer semestre d’aquest any s’adjudicarà la setena terminal.

Preguntat per l’impacte d’aquestes xifres en un context de sequera, Salvadó ha recordat que han pactat amb les nou navilieres que operen la pràctica totalitat dels creuers a la capital catalana no carregaran aigua mentre duri la fase d’emergència, ja que s’ha arribar a acord bilaterals amb totes elles.

Cau el tràfic de contenidors però augmenten els automòbils

Pel fa al tràfic de mercaderies, durant l’any passat van passar pel port un total de 64 milions de tones, el que suposa aquest descens de quasi el 10% de l’activitat a causa del “complex escenari internacional” segons ha explicat José Alberto Carbonell, el director general de la institució. Si ens limitem només a aquelles mercaderies destinades a l’exportació i importació que passen pel Port, el comportament ha estat una miaca millor, registrant una caiguda de només el 4,3%.

Pel que fa als contenidors, el Port va registrar el moviment de 3,3 milions de TEU, el que suposa una caiguda del 7% per culpa de la caiguda dels trànsits, una unitat de negoci que és molt volàtil perquè depèn exclusivament de les navilieres. Tot i aquesta caiguda, Carbonell ha assegurat que en les primeres setmanes de l’any s’està vivint un augment intens d’aquest trànsit.

Per contra, el comportament del sector de l’automòbil s’ha comportat de forma radicalment diferent dels contenidors. Segons ha explicat Carbonell, els vehicles han experimentat un creixement del 33,7% arribant a les més de 790.000 unitats. Això ha estat possible gràcies al fet que s’ha batut el rècord d’importacions de vehicles amb 246.000. Això ha estat possible perquè Barcelona s’ha establert com el principal port d’entrada dels vehicles elèctrics provinent s de la Xina. De fet, el 34% dels vehicles que entren al port són elèctrics i d’aquest el 92% provenen de la Xina.

Més notícies
Notícia: El Prat tanca el millor gener de la seva història: 3,5 milions de viatgers
Comparteix
L'aeroport de Barcelona inicia l'any amb registres de rècord
Notícia: Tanca l’emblemàtica sabateria Casas després de 61 anys a la Rambla
Comparteix
Un gran cartell a l'aparador anuncia la clausura de l'establiment, que abaixarà la persiana el 2 de març
Notícia: El mercat de l’Estrella als jardins del Baix Guinardó acabarà als tribunals
Comparteix
L'associació de veïns i comerciants Salvem el Parc, contrària el projecte, ha recollit 8.500 euros per presentar una demanda contra l'Ajuntament en el moment que l'obra es liciti
Notícia: La fi del ‘boom’ dels patinets? El seu ús cau per primer cop en quatre anys
Comparteix
Un estudi del BACC constata que la prohibició de pujar-lo al transport públic ha frenat una expansió que semblava imparable

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa